«Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Έρχεται το 2026 με υπογραφή Κυρανάκη!»

Σημαντική Αναβάθμιση στη Γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Σε 11 μήνες από τώρα, τον Αύγουστο του 2026, η γραμμή που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη θα διαθέτει πλήρη διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του στο ERTNews. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο νέο γεωεντοπιστικό σύστημα που έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα και έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες από 60 διαδρομές.

«Το νέο αυτό σύστημα παρέχει ακρίβεια έως 5 εκατοστά, σε αντίθεση με το GPS που μπορεί να έχει απόκλιση έως και 15 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι κατάλληλο για ακριβή εντοπισμό όταν δύο τρένα κινούνται στην ίδια διπλή γραμμή», εξήγησε ο κ. Κυρανάκης. «Έχει δοκιμαστεί επιτυχώς και είναι ήδη λειτουργικό στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών» πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός ανέφερε ότι το νέο σύστημα θα παρακολουθείται από έμπειρους εργαζόμενους ενώ προγραμματίζεται η πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την εκπαίδευσή τους.«Ποτέ ξανά δεν θα έχουμε τυφλά τρένα στην Ελλάδα», υπογράμμισε.

Μέχρι το τέλος Αυγούστου, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κυρανάκης, το νέο γεωεντοπιστικό σύστημα θα έχει εγκατασταθεί σε όλα τα τρένα της χώρας, συνολικά 168 αμαξοστοιχιών «ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά πρόβλημα με την ασφάλεια των δρομολογίων».

Ο ίδιος επεσήμανε πως αυτή η τεχνολογία αποτελεί μια σημαντική δικλείδα ασφαλείας καθώς εξασφαλίζει ότι το κέντρο ελέγχου μπορεί να παρακολουθεί συνεχώς τη θέση των τρένων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι αν συμβεί κάποιο ανθρώπινο λάθος και δύο τρένα βρεθούν στην ίδια γραμμή, κάποιος θα μπορεί να παρέμβει άμεσα για να αποτρέψει ένα ατύχημα.

Αναφορικά με τις εργασίες στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης σχετικά με το σύστημα ασφαλείας ECTS, επισήμανε πως οι εργασίες προχωρούν κανονικά ειδικά στις περιοχές της Θεσσαλίας που υπέστησαν ζημιές λόγω της κακοκαιρίας Daniel.

Θέματα Κλιματισμού στο Μετρό

Όσον αφορά την έλλειψη κλιματισμού στους συρμούς του μετρό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και τις περιόδους καύσωνας, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι από τους συνολικά 52 συρμούς οι 32 διαθέτουν πλήρη κλιματισμό ενώ οι υπόλοιποι 20 δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες καθώς παραγγέλθηκαν επί ΠΑΣΟΚ το έτος 2000.

“Είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς πώς ένας υπουργός αποφάσισε τότε να παραγγείλει βαγόνια χωρίς κλιματισμό όταν γνωρίζουμε πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση κατά τη διάρκεια των καυτών μηνών”, είπε χαρακτηριστικά.

Eπίσης ανέφερε πως μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη έχουν υποβάλει αίτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) για χρηματοδότηση νέων συρμών που φυσικά θα περιλαμβάνουν προηγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και κλιματισμό.»