Δυστυχώς, δεν έχετε παραθέσει τον τίτλο του άρθρου. Παρακαλώ δώστε μου τον τίτλο που θέλετε να ξαναγράψω!

Απάντηση στην έντονη αντίδραση του γνωστού ηθοποιού, Βλαδίμηρου Κυριακίδη, παρείχε ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, μετά από ένα δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια της παράστασης «Ο θάνατος του εμποράκου» στις Χανιά χθες (11/08/2025).


Διαβάστε: Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Αγανακτισμένος μετά το τέλος παράστασης στα Χανιά – “Ντροπή τους!” (Βίντεο)

Ο Δήμαρχος Χανίων αντέτεινε την άποψή του σχετικά με τα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά την παράσταση Ανατολική Τάφρο με πρωταγωνιστή τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Όταν κάποιοι έξω από το θέατρο προκάλεσαν αναστάτωση φωνάζοντας δυνατά και διακόπτοντας την εκδήλωση, υπογράμμισε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός κατάλληλου χώρου για μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Επιπλέον ο κ. Σημανδηράκης εξέφρασε τις επιφυλάξεις του σχετικά με τον ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας στην πρόληψη και διαχείριση παραβατικών ή αντικοινωνικών συμπεριφορών.

Επιβεβαίωσε ότι η Ανατολική Τάφρος δεν έχει ποτέ λειτουργήσει ως ιδεώδες σημείο για θεατρικές παραστάσεις. Ανέφερε ότι οι συναυλίες και οι μεγάλες εκδηλώσεις προκαλούν σοβαρή ηχορύπανση που επηρεάζει τις γύρω κατοικίες ενώ ταυτόχρονα ο θόρυβος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα υπονομεύει περαιτέρω την εμπειρία των θεατών.

Σύμφωνα με καταγγελίες θεατών στο zarpanews.gr οι φωνές ήταν τόσο ενοχλητικές ώστε αποσπούσαν όχι μόνο την προσοχή των ηθοποιών αλλά και εκείνων που προσπαθούσαν να απολαύσουν την παράσταση.

Η δήλωση του Δημάρχου Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη σχετικά με το χθεσινό γεγονός στην Ανατολική Τάφρο:

«Το πρόσφατο συμβάν σε μια παράσταση στην Ανατολική Τάφρο ανέδειξε δύο κρίσιμα ζητήματα που απαιτούν ξεκάθαρες απαντήσεις: ποιος είναι υπεύθυνος για τη διατήρηση της τάξης και ποιες είναι οι πραγματικά κατάλληλες τοποθεσίες για σημαντικές εκδηλώσεις στα Χανιά.

Η πρόληψη και αντιμετώπιση αντικοινωνικών συμπεριφορών ανήκει αποκλειστικά στην Ελληνική Αστυνομία. Ο Δήμος Χανίων δεν διαθέτει Δημοτική Αστυνομία ούτε έχει αρμοδιότητα παρέμβασης σε τέτοιες περιπτώσεις. Εδώ και χρόνια περιμένουμε από το Υπουργείο να υλοποιήσει τη δέσμευσή του για τη δημιουργία Δημοτικής Αστυνομίας — μια δέσμευση που παραμένει ανεπίλυτη— στερώντας μας ένα πολύτιμο εργαλείο ελέγχου.< br/>< br/>

Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η Ανατολική Τάφρος ποτέ δεν υπήρξε ιδεώδες μέρος για θεατρικές δραστηριότητες. Οι συναυλίες προκαλούν έντονους ήχους που επηρεάζουν τις γειτονικές κατοικίες ενώ ο συνεχής θόρυβος από τα αυτοκίνητα μειώνει περαιτέρω την ποιότητα της εμπειρίας των παρευρισκομένων. Επιπλέον περιστατικά όπως αυτό δείχνουν ότι υπάρχουν προβλήματα ακόμα και σε ατομικές συμπεριφορές πολιτών ενώ κάθε εκδήλωση επιδεινώνει δραματικά τον ήδη βεβαρημένο κυκλοφοριακό φόρτο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.< br/>< br/>

Δεν είναι η πρώτη φορά όμως που τέτοιου είδους καταστάσεις πλήττουν τόσο την πόλη όσο και τους πολίτες της. Δυστυχώς όσο συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τον ίδιο χώρο θα υπάρχει πάντα πιθανότητα επανάληψης αυτών των γεγονότων κάτι που δείχνει πως απαιτείται μια ολοκληρωμένη λύση.

< br/>
Τώρα είναι ώρα να αφήσουμε πίσω μας τα λόγια χωρίς ουσία κι να ασχοληθούμε σοβαρά με μια μακροχρόνια ανάγκη —την ανέγερση ενός σύγχρονου χώρου εκδηλώσεων στο Μητροπολιτικό Πάρκο Αγίων Αποστόλων— ενός χώρου υψηλής αισθητικής με άριστη ακουστική κι υποδομές ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις τόσο των διοργανωτών όσο κι εκείνων της πόλης μας. Αυτή είναι η μόνη βιώσιμη επιλογή.

< br/>
Όσο αφορά στις ανησυχίες περί «τσιμεντοποιήσεων», αυτές αποτελούν αναμασήματα όσων αρνούνται πεισματικά κάθε θετική αλλαγή στον τόπο.

< br/>
Με ειλικρινείς προθέσεις προς τον κ. Κυριακίδη κατανοώ πλήρως αλλά δικαιολογώ επίσης τη δυσαρέσκεια του καθώς γνωρίζει πως λίγοι άνθρωποι δε μπορούν ν’ αμαυρώσουν μία πόλη γεμάτη αγάπη προς το θέατρο όπως αυτή μας.
Το ΔΗΠΕΘΕΚ αποτελεί ζωντανό μνημείο αυτής της σχέσης ανάμεσα στους πολίτες μας.
Οι εικόνες αυτές μπορεί ν’ απογορεύουν αλλά δε χαρακτηρίζουν όλους τους συμπολίτες μας καθώς έχουμε μία κοινωνία ανοιχτή στη σκηνική τέχνη.

Η πόλη χρειάζεται πολιτισμό αντάξιο της ιστορίας της μαζί μ’ έναν χώρο όπου όλοι σέβονται ανθρώπους πάνω κι κάτω απ’ τη σκηνή — κάτι όμως αυτό απαιτεί σχεδιασμό σοβαρότητα κι έργο αντί ευχολόγια.»