ICAP: Ραγδαία Άνοδος στις Πωλήσεις Προϊόντων Προσωπικής Περιποίησης!

Αυξητική Τάση στην Αγορά Καλλυντικών στην Ελλάδα

Η αξία των πωλήσεων καλλυντικών στην ελληνική αγορά καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια,μια τάση που εν μέρει αποδίδεται και στις αυξήσεις τιμών των προϊόντων,σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICAP GRIF.

Οι πληθωριστικές πιέσεις που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια έχουν επηρεάσει σημαντικά το εισόδημα των καταναλωτών σε όρους αγοραστικής δύναμης. Η αύξηση του κόστους πρώτων υλών για καλλυντικά έχει οδηγήσει σε ανατιμήσεις, γεγονός που δυσχεραίνει την απρόσκοπτη ανάπτυξη και την ενίσχυση του τζίρου των εταιρειών στον τομέα αυτό.

Η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, σημειώνει ότι οι ανατιμήσεις κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια της διετίας 2022-2023. Ωστόσο, το 2024 αναμένονται λιγότερες πληθωριστικές πιέσεις στα συγκεκριμένα προϊόντα, αν και πολλοί καταναλωτές στρέφονται πλέον προς πιο οικονομικές επιλογές.

Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για προϊόντα ομορφιάς περιλαμβάνουν τις τιμές τους σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Επίσης σημαντικοί παράγοντες είναι η δομή του πληθυσμού ανά φύλο και ηλικία καθώς και η εποχικότητα και οι διαφημιστικές στρατηγικές.

Η Ελένη Δεμερτζή,senior manager στη Διεύθυνση Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF,επισημαίνει ότι η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε χονδρικές τιμές) παρουσίασε συνεχόμενη αύξηση από το 2020 με μέσο ετήσιο ποσοστό μεταβολής περίπου στο 11% κατά την περίοδο 2021-2024. Ένας σημαντικός παράγοντας πίσω από αυτήν την άνοδο είναι οι αυξανόμενες εξαγωγές.

Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (προσώπου και σώματος) παραδοσιακά κατέχουν τη μεγαλύτερη αξία στην εγχώρια παραγωγή καλλυντικών ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών.

Επιπλέον,οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών (σε αξία) έχουν δείξει συνεχή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα για το 2023 καταγράφηκε αύξηση περίπου 12%, ενώ για το επόμενο έτος εκτιμάται μικρότερος αλλά θετικός ρυθμός ανάπτυξης (+6%). Η ζήτηση καλύπτεται κυρίως από εισαγόμενα προϊόντα που επίσης παρουσιάζουν ανοδική τάση.

Aξιο noteworthy is the significant increase in cosmetic exports over the last four years with an average annual growth rate of around 14%. However,it should be noted that part of this figure includes imported goods that are re-exported. For the period of 2025-2026 further growth in the value of the domestic cosmetics market is anticipated but at a slower pace (4%-5%).

The skin care products category remains dominant and accounted for approximately 52% of total sales value last year while hair care products followed with a share of about 26%. In recent years there has been a growing consumer interest in natural cosmetics as well as products based on olive oil. Additionally notable sales increases have been observed in men’s grooming items such as facial and beard care products as male consumers are now purchasing these more frequently and diversely.

A key differentiating factor among companies within this sector is their distribution channels for their products.According to findings from ICAP CRIF’s industry study approximately 32% of total cosmetic sales value comes from broad distribution channels followed by pharmacies and selective distribution methods.
As ms Demertzis points out while traditional retail remains strong many consumers have shifted to purchasing cosmetics online through e-commerce platforms which have gained traction due to offering numerous options speedier transactions and flexible delivery methods.
The share attributed to this channel stands at around15% encompassing online sales across all distribution avenues.

Χρηματοοικονομικά Στοιχεία του Κλάδου

Spearheading the financial analysis conducted for this industry study was an aggregated balance sheet compiled over five years (2019-2023) based on a representative sample comprising thirty-two firms.
From examining these aggregated balance sheets it becomes evident that total sales among sampled companies consistently increased during the three-year span from  (21–23).
In particular during (23), overall revenue saw an uptick by 7.6% compared to previous year.
A similar trend was mirrored within gross profit figures which however recorded even higher growth rates (+13.6%) than those seen within revenues during (23).
EBITDA profits also experienced gains (+16.9%) after having declined previously one year prior.