Η Ψηφιακή Εποχή στην Επιχειρηματικότητα: Νέες Ρυθμίσεις από την ΑΑΔΕ
Από το καλοκαίρι, η ΑΑΔΕ θα εστιάσει την προσοχή της σε χώρους δεξιώσεων και κοινωνικές εκδηλώσεις όπως εταιρικά πάρτι και βαφτίσεις. Παράλληλα,μέχρι το τέλος του έτους θα επεκτείνει τις ελέγχους της σε περισσότερους κλάδους,συμπεριλαμβανομένων γυμναστηρίων,κέντρων αισθητικής,φυσικοθεραπευτηρίων,σχολών χορού και ξενοδοχείων.
Το νέο σύστημα παρακολούθησης πελατών που έχει εισαγάγει η ΑΑΔΕ λειτουργεί ως ένα «ψηφιακό μάτι» για τις επιχειρήσεις. Από τη Δευτέρα που μας πέρασε, ενεργοποιήθηκε σε συνεργεία αυτοκινήτων, εταιρείες ενοικίασης οχημάτων και πλυντήρια αυτοκινήτων. Στόχος είναι η παρακολούθηση των συναλλαγών ώστε να εντοπίζονται περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αντικαθιστά τα παραδοσιακά βιβλία πελατών που χρησιμοποιούνταν παλιότερα από πολλές επαγγελματικές ομάδες. Σύμφωνα με στελέχη του φοροελεγκτικού μηχανισμού, οι προηγούμενες μέθοδοι απαιτούσαν πολλές διαδικασίες για να αποκαλυφθούν τυχόν περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Αντίθετα με τη νέα τεχνολογία οι έλεγχοι γίνονται πιο απλοί χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία των ελεγκτών στις επιχειρήσεις.
Η διαδικασία καταγραφής γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα: όταν ένα όχημα εισέρχεται στις επιχειρήσεις όπου εφαρμόζεται το ψηφιακό πελατολόγιο, ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα μέσω μιας εφαρμογής και κατά την έξοδο σκανάρει επίσης την απόδειξη της συναλλαγής. Έτσι η ΑΑΔΕ μπορεί να συγκρίνει τον αριθμό των οχημάτων με τις εκδοθείσες αποδείξεις και να πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους αν υπάρχουν αποκλίσεις.
Με τη νέα αυτή προσέγγιση όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο ή πλυντήριο ο επαγγελματίας χρησιμοποιεί το κινητό του για να σκανάρει την πινακίδα του οχήματος καταχωρώντας αυτόματα τον αριθμό κυκλοφορίας στο ψηφιακό πελατολόγιο μέσω της εφαρμογής MyDATAapp. Κατά την έξοδο πρέπει επίσης να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί αποτελεσματικά.
Η ΑΑΔΕ δηλώνει ότι αυτός ο τρόπος διαχείρισης προσφέρει στους επαγγελματίες μεγαλύτερη ευχέρεια στη διαχείριση των πελατών τους ενώ παράλληλα συμμορφώνονται με τις φορολογικές υποχρεώσεις τους μέσα από διάφορες προηγμένες λειτουργίες όπως είναι οι ενημερώσεις εγγραφών και οι ακυρώσεις χωρίς χειροκίνητες διαδικασίες.
Σημαντικό είναι ότι φέτος το φθινόπωρο αναμένεται επίσης η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις μεταξύ επιχειρήσεων συναλλαγές μετά τη θετική αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτή η ρύθμιση στοχεύει στην πρόληψη απάτης στον ΦΠΑ καθώς δεν θα επιτρέπει έκδοση τιμολογίων εν αγνοία των εμπλεκομένων πλευρών ενώ όλα τα στοιχεία θα επιβεβαιώνονται αυτόματα μέσω τραπεζικών δεδομένων.