«Σφοδρός Πόλεμος Τιμών: Σουπερμάρκετ και Προμηθευτές σε Αντεπίθεση!»

Η Ακρίβεια Συνεχίζεται: Προβλήματα για τις Αλυσίδες Σουπερμάρκετ

Η ακρίβεια παραμένει σε υψηλά επίπεδα και οι προσπάθειες της κυβέρνησης να ελέγξει την αυξητική τάση των τιμών δεν έχουν αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να πλήττουν την αγορά. Δυσαρεστημένοι από αυτή την κατάσταση δεν είναι μόνο οι καταναλωτές,αλλά επίσης οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ,που βλέπουν τις τιμές των προμηθευτών τους να αυξάνονται και υποχρεώνονται να μεταφέρουν αυτές τις αυξήσεις στους τελικούς καταναλωτές.

Το πλήγμα για τις αλυσίδες είναι διπλό: Τα περιθώρια κέρδους τους μειώνονται, ενώ παράλληλα οι πωλήσεις τους είτε παραμένουν σταθερές είτε παρουσιάζουν πτώση, καθώς οι αγοραστές γίνονται πιο προσεκτικοί στις επιλογές τους.

Σύγκρουση Τιμών: Αντιπαράθεση Μεταξύ Λιανικής και Βιομηχανίας

Ο “πόλεμος των τιμών” έχει εξελιχθεί σε μια ανοικτή αντιπαράθεση μεταξύ μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και βασικών προμηθευτών όπως βιομηχανίες, εισαγωγείς και παραγωγοί νωπών αγροτικών προϊόντων.Το κύριο μέτωπο αφορά τη σύγκρουση ανάμεσα στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και στη βιομηχανία που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων.

Aδικαιολόγητες Αυξήσεις Τιμών

Οι εταιρείες του τομέα αντιδρούν στις συνεχείς αυξήσεις από πλευράς βιομηχανιών θεωρώντας ότι είναι αδικαιολόγητες.Οι γνωστές δικαιολογίες σχετικά με το ενεργειακό κόστος ή τις πρώτες ύλες δεν ισχύουν πλέον, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου. Παρόλο που η ενέργεια – όπως πολλές πρώτες ύλες – έχει σημειώσει άνοδο κατά τα τελευταία δύο χρόνια, αυτές οι αυξήσεις έχουν ήδη περαστεί στα προϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων.

Επομένως, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος για περαιτέρω ανατιμήσεις στην αγορά.

Στρατηγικές Αντίστασης από τα Σουπερμάρκετ

The primary strategy of the supermarkets in this conflict is to refuse purchasing overpriced products from their regular suppliers and to shift towards alternative sources or private label products.

Kόντρα με Πολυεθνικές Εταιρείες

Mία πραγματική μάχη διεξάγεται με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που κατέχουν κυρίαρχη θέση στην ελληνική αγορά σε τομείς με ολιγοπωλιακή δομή. Αυτές έχουν προχωρήσει σε πολλές ήσυχες ανατιμήσεις κατά τη διάρκεια του τελευταίου 18 μηνών. Η μοναδική “διευκόλυνση” προς τους πελάτες τους είναι η προσφορά μεγαλύτερης πίστης με μεγαλύτερη διάρκεια αποπληρωμής.

Sύμφωνα με πληροφορίες,αρκετές εταιρείες σούπερ μάρκετ προσπαθούν να συνεργαστούν ώστε να διαχειριστούν συντονισμένα τις διαπραγματεύσεις τους με θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων στην Ελλάδα.
Ο στόχος τους είναι να αποτρέψουν νέες σημαντικές αυξήσεις μέχρι την περίοδο των Χριστουγέννων – όταν συνήθως πραγματοποιούνται νέες ανατιμήσεις.