Σημαντικές Εξελίξεις στον Αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου και το Μετρό Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με δηλώσεις του Νίκου Ταχιάου, την τελευταία ημέρα του Νοεμβρίου θα παραδοθούν τα υπόλοιπα χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου. Ήδη έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα της διαδρομής. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε στο ERTNews ότι “ο δρόμος” προσφέρει όχι μόνο ταχύτητα αλλά και ασφάλεια.
Η διαδρομή από την Πάτρα προς τον Πύργο πλέον ολοκληρώνεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ η συνολική διάρκεια της διαδρομής από την Αθήνα προς τον Πύργο είναι περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.Επιπλέον, σημείωσε πως παλαιότερα καταγράφονταν γύρω στους 13 θανάτους ετησίως στην παλιά εθνική οδό, ενώ με τις νέες βελτιώσεις «το κοντέρ σχεδόν μηδενίστηκε».
Προγραμματισμός για το Καλό Νερό – Τσακώνα
Αναφερόμενος στην επέκταση της οδού προς Τσακώνα, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο υψηλής πολυπλοκότητας με προϋπολογισμό που κυμαίνεται μεταξύ 700 εκατ.έως 1 δισ. ευρώ. Η διαδικασία ωρίμανσης του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένονται ανακοινώσεις μέσα στο επόμενο έτος.
“Το δύσκολο είναι η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση”, εξήγησε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι υπάρχουν ζητήματα ανταγωνισμού καθώς και χρηματοδοτικά μοντέλα που πρέπει να εξεταστούν.
Ολοκλήρωση της Επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά μέχρι το Φεβρουάριο του 2026
Για το θέμα της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ότι αυτή θα ολοκληρωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2026. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, απαιτείται μια προσωρινή διακοπή λειτουργίας της κύριας γραμμής για περίπου έναν μήνα προκειμένου να ενσωματωθούν τα νέα συστήματα ασφαλείας.
“Το ζητούμενο στις μετακινήσεις είναι η ασφάλεια”, δήλωσε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας τη σημασία πιστοποίησης των συστημάτων. Η ένταξη της Καλαμαριάς στο δίκτυο θα ενισχύσει σημαντικά τη χρήση αυτού του μέσου μεταφοράς λόγω των δυναμικών αναπτυξιακών χαρακτηριστικών της περιοχής.
Ανησυχίες σχετικά με την εισιτηριοδιαφυγή στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο κ. Ταχιάος εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το φαινόμενο εισιτηριοδιαφυγής που παρατηρείται στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτοντας πως πολλοί επιβάτες -κυρίως νέοι- αφήνουν τα εισιτήριά τους στις σκάλες εξόδου ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν ξανά από άλλους επιβάτες.
“Ξεπερνάμε τις 100.000 μετακινήσεις καθημερινά αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στα έσοδα,” είπε χαρακτηριστικά.
“Το εισιτήριο δεν είναι αστείο; Το πληρώνει ο φορολογούμενος,” πρόσθεσε τονίζοντας πως θα εξεταστούν επιπλέον μέτρα κατά αυτής της πρακτικής.
Kαθαρτική ανάγκη στον ΟΠΕΚΕΠΕ
Tέλος όσον αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ δήλωσε: “Αν όλα τα κόμματα συμφωνήσουν στη δημιουργία εξεταστικής επιτροπής που μπορεί να οδηγήσει σε κάθαρση τότε θα υπάρξει αποτέλεσμα.” Όπως τόνισε το πρόβλημα αυτό έχει συστημικές πτυχές καθώς οι επιδοτήσεις ενδέχεται να είναι ευάλωτες σε απάτες.