Η κοινωνία της Λέσβου έχει συγκλονιστεί από τον αδόκητο θάνατο της 36χρονης γιατρού του νοσοκομείου Μυτιλήνης, μόλις τέσσερις ημέρες αφότου έφερε στον κόσμο το παιδί της. Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των συναδέλφων της, τόσο στη Μυτιλήνη όσο και στην Αθήνα, να την επαναφέρουν, οι προσπάθειες απέβησαν άκαρπες, προκαλώντας βαθιά θλίψη στην τοπική κοινωνία, όπου η άτυχη γιατρός ήταν ιδιαίτερα αγαπητή.
Η 36χρονη γιατρός, η οποία εργαζόταν επί χρόνια στα επείγοντα του νοσοκομείου Μυτιλήνης και είχε πρόσφατα διοριστεί στο ΕΚΑΒ, αναγνωριζόταν για την αφοσίωσή της. «Ήταν ένας άνθρωπος με ήθος, επαγγελματισμό και αφοσίωση στον ασθενή. Πάντα πρόθυμη, πάντα χαμογελαστή με απεριόριστη αγάπη για το λειτούργημα που επέλεξε να ακολουθήσει», περιγράφουν συνάδελφοί της. Κατά τη διάρκεια της προχωρημένης εγκυμοσύνης της, συνέχιζε να κάνει εφημερίες.
Ο σύντροφός της, συγκλονισμένος, μίλησε στο Live News για τις σπάνιες πιθανότητες του συμβάντος: «Αυτό που συνέβη κατά πάσα πιθανότητα έχει 80 με 90% θνησιμότητα. Είναι μία στο εκατομμύριο, κατά πάσα πιθανότητα». Εξήγησε ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε ραγδαία αμέσως μετά τη γέννα, χωρίς να ανταποκρίνεται σε καμία θεραπεία. «Είναι αδιάγνωστο το τι συνέβη. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί μετά τη γέννα. Απλά θα σας πω ότι η όλη κατάσταση ήταν επιδείνωση ραγδαία και δεν ανταποκρινόταν σε τίποτα. Όλα έγιναν κατά γράμμα. Και δεν ανέκαμψε ποτέ», τόνισε.
«Δεν ξέρουμε αν είχε μικρόβιο. Έκανε μία ραγδαία απόκριση ο οργανισμός της η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν δίπλα, όλοι», πρόσθεσε.
Συγγενής της περιέγραψε τις τραγικές στιγμές: «Μετά τον τοκετό, μετά από δύο μέρες. Την επόμενη, ξεκίνησε να πονάει. Δεν πρόλαβε να γυρίσει στο σπίτι. Παρασκευή γέννησε, Δευτέρα την έβαλαν στην εντατική και την Τρίτη…».
Ο διευθυντής της Μαιευτικής Κλινικής ανέφερε: «Η γυναίκα γέννησε την Παρασκευή το μεσημέρι με φυσιολογικό τοκετό, μη επεμβατικό. Και παρουσίασε τα συμπτώματα από Κυριακή ξημερώματα και μετά. Όπου άρχισε να επιδεινώνεται η υγεία της, όπου και τη μεταφέραμε τη Δευτέρα στη ΜΕΘ του νοσοκομείου μας». Η κρισιμότητα της κατάστασης οδήγησε στην απόφαση για άμεση διακομιδή στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια της οποίας όμως η υγεία της επιδεινώθηκε περαιτέρω, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος.
Συγκινεί ασθενής της: «Μου είχε σώσει τη ζωή»
Οι μνήμες για την 36χρονη γιατρό, που ονομαζόταν Μάγδα, είναι γεμάτες εκτίμηση. Ασθενής της μιλώντας στο Live News, αποκάλυψε πως η γιατρός του είχε σώσει τη ζωή. «Είχα κάποιες ενοχλήσεις αλλά δεν ένιωσα κάτι. Μου έκανε εξετάσεις, η Μάγδα η συγχωρεμένη μου έκανε εξετάσεις, καρδιογραφήματα. Δεν μου έβρισκαν κάτι και μάλιστα και εκείνη την εποχή και η κόρη μου, έκανε την πρακτική της εκεί, ως νοσηλεύτρια. Εγώ θεώρησα ότι “όλα καλά, όλα εντάξει, αφού δεν βρίσκουν τίποτα, λέω, φεύγω”. Ήθελα να φύγω. Για καλή μου τύχη, στις εξετάσεις αίματος, είχε δώσει και για να μου κάνουν εξέταση τροπονίνη, το ένζυμο της καρδιάς, για να δουν αν είναι αυξημένο ή όχι. Χωρίς να το γνωρίζω εγώ. Εκείνη από μόνη της δηλαδή πήρε για να μου κάνει εξέταση τροπονίνης. Το οποίο ήταν αυξημένο στο αίμα μου, με αποτέλεσμα να με κρατήσουν μέσα. Και να αποδειχθεί ότι τελικά όντως, είχα φραγμένη αρτηρία. Γιατί μετά μου βάλανε stent», λέει ο ασθενής της γιατρού.
«Όταν βγήκα απ’ το νοσοκομείο, πήγα, τη βρήκα πάνω στα Επείγοντα και την ευχαρίστησα. Δύο τρεις φορές πήγα. Την ευχαρίστησα και εκείνη μου χαμογέλασε. Δεν μου είπε τίποτα άλλο η Μάγδα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
