American Eagle: Απάντηση στις κατηγορίες για ‘ναζιστική προπαγάνδα’ – Η ιστορία των τζιν συνεχίζεται!

Η εταιρεία American Eagle αντέτεινε τη δική της απάντηση μέσω των κοινωνικών δικτύων, έπειτα από την έντονη κριτική που προκλήθηκε από τη διαφημιστική καμπάνια στην οποία συμμετείχε η Σίντνεϊ Σουίνι. Πολλοί χρήστες εξέφρασαν την αγανάκτησή τους, χαρακτηρίζοντας την καμπάνια ως «ναζιστική προπαγάνδα».Το λογοπαίγνιο που συνδύαζε τις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν), αποτέλεσε αφορμή για αντιδράσεις, καθώς θεωρήθηκε ότι περιέχει ρατσιστικά υπονοούμενα. Η εταιρεία επιθυμούσε να διευκρινίσει ότι πρόκειται απλώς για «μια ιστορία» και τόνισε τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Υπογράμμισε πως τα τζιν της είναι κατάλληλα για όλους, χωρίς εξαιρέσεις.

Στην ανάρτησή τους αναφέρεται: «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Είναι και παραμένει μια ιστορία γύρω από τα τζιν. Τα δικά της τζιν. Η προσωπική της αφήγηση. Συνεχίζουμε να γιορτάσουμε το πώς ο καθένας φορά τα τζιν AE με αυτοπεποίθηση και με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν όμορφα σε όλους».

American Eagle: Αντιδράσεις στη διαφήμιση

Η νέα διαφημιστική εκστρατεία με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι βρέθηκε στο επίκεντρο αρνητικών σχολίων στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Πολλοί χρήστες στράφηκαν εναντίον τόσο της ηθοποιού όσο και της εταιρείας κατηγορώντας τους για προώθηση «ναζιστικής προπαγάνδας» και «ρατσιστικών υπονοούμενων». Ο τίτλος της καμπάνιας είναι“Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans”, δηλαδή“Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει ωραία γονίδια/τζιν”. Το λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν), παρόλο που αποτελεί τον πυρήνα της εκστρατείας προκαλεί έντονες αντιδράσεις.

Σε μία από τις διαφημίσεις αυτή η νεαρή γυναίκα εμφανίζεται ντυμένη με ένα παντελόνι κι ένα μπουφάν φτιαγμένα από denim ενώ περπατά προς μια γιγαντοαφίσσα όπου υπάρχει φωτογραφία της ίδιας. Εκεί σβήνει τη λέξη Genes χρησιμοποιώντας λευκή μπογιά αντικαθιστώντας την με Jeans. Σε άλλο βίντεο φαίνεται να κουμπώνει το παντελόνι ενώ ακούει μια φωνή πίσω να εξηγεί πώς οι γενετικοί παράγοντες επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών ή των ματιών.

Στο τέλος μιας από τις διαφημίσεις η Σύντυ κοιτάζει την κάμερα λέγοντας:“Τα γονίδιά μου είναι μπλε.”. Δεν είναι σαφές ποια λέξη χρησιμοποιεί καθώς οι δύο έχουν παρόμοια προφορά . Αυτή η δήλωση θεωρήθηκε προβληματική στα social media όπως το TikTok , όπου πολλοί ισχυρίστηκαν πως υποδηλώνει ότι συγκεκριμένα γενετικά χαρακτηριστικά όπως ξανθά μαλλιά ή γαλανά μάτια θεωρούνται ανώτερα συγκριτικά με άλλα χαρακτηριστικά – κάτι που έχει συνδεθεί ιστορικά με ιδεολογίες φυλετικής υπεροχής.

// Embed content

< em > “Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά παρουσιάζουν συνεχώς ως πρότυπα γενετικής ανωτερότητας γνωρίζουμε πού οδηγούν αυτά”, ανέφερε κάποιος στο TikTok . Πλήθος χρηστών συμφώνησε μαζί του εκφράζοντας απογοήτευση κάτω από τις επίσημες αναρτήσεις του brand . < em > “Ποιός ενέκρινε αυτήν την καμπάνια;” έγραψε κάποιος άλλος , προσθέτοντας “Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν άτομα διαφορετικού υπόβαθρου στην ομάδα δημιουργίας περιεχομένου ειδικά σε τέτοιες εποχές.” Επικεντρώνεται τόσο πολύ στο ” έξυπνο ” λογοπαίχνιο ώστε δεν είδαν το πιο σημαντικό.” , παρατήρησε ένας άλλος χρήστης.

// Image content
// Image content