Μετά από πολύωρη ταλαιπωρία για 1.246 επιβάτες, το πλοίο «Κίσσαμος» απέπλευσε από το λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο, αφού ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι και κρίθηκε ασφαλές να συνεχίσει το προγραμματισμένο του δρομολόγιο. Η περιπέτεια ξεκίνησε λίγο μετά τις 03:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου, όταν το πλοίο, που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Μήλος – Σούδα, υπέστη ξαφνική διακοπή ηλεκτροδότησης, οδηγώντας σε προσωρινό μπλακ άουτ.
Η βλάβη προκάλεσε την προσάραξη του πλοίου σε αβαθή νερά, κοντά στο λιμάνι του Αδάμαντα, δημιουργώντας έντονη ανησυχία σε επιβάτες και πλήρωμα. Παρά την αναστάτωση, δεν υπήρξαν τραυματισμοί, ενώ όλοι οι 1.246 επιβάτες και τα 108 μέλη του πληρώματος παρέμειναν ασφαλείς.
«Έγινε μπλακ άουτ και το πλοίο συνέχισε ακυβέρνητο»
Μια επιβάτης, που κατευθυνόταν στα Χανιά, περιέγραψε στο newsit.gr τις στιγμές αγωνίας: «Μετά το λιμάνι της Μήλου, από όπου εμείς θα συνεχίζαμε για Χανιά, έγινε ξαφνικά μπλακ άουτ, έσβησαν οι μηχανές και το πλοίο συνέχισε ακυβέρνητο, φτάνοντας στο σημείο που φαίνεται και στις φωτογραφίες. Οριακά δεν προσέκρουσε».
«Μετά μας είπαν μόνο ότι υπάρχει μία βλάβη», πρόσθεσε.
Άμεση ήταν η κινητοποίηση των αρμόδιων Αρχών, ενώ ακολούθησε επιχείρηση επιτήρησης μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση. «Στο σημείο έφτασε το Λιμενικό, ψαράδες της περιοχής αλλά και άλλο επιβατικό πλοίο, σε περίπτωση που χρειαζόταν να γίνει επέμβαση ή βοήθεια», ανέφερε η επιβάτης.
Στις 05:00 τα ξημερώματα, το πλοίο αποκολλήθηκε και επέστρεψε στο λιμάνι του Αδάμαντα, όπου ακολούθησαν πολύωροι τεχνικοί έλεγχοι.
«Κατά τις 5 ξεκολλήσαμε και γυρίσαμε στο λιμάνι της Μήλου, όπου μέχρι εκείνη την ώρα γίνονταν οι απαραίτητοι έλεγχοι. Μας ενημέρωσαν πριν από περίπου μισή ώρα ότι θα ξεκινήσουμε, αλλά ακόμα βρισκόμαστε εδώ», δήλωσε η επιβάτης.
Σύμφωνα με την ίδια, η εταιρεία προσέφερε αποζημίωση στους επιβάτες για την ταλαιπωρία, παρέχοντας δωρεάν προϊόντα από το κυλικείο και ένα δωρεάν εισιτήριο για χρήση εντός του επόμενου έτους.
Ολοκληρώθηκαν οι τεχνικοί έλεγχοι
Ακολουθήθηκε σειρά τεχνικών ελέγχων από εξειδικευμένα συνεργεία για την ασφάλεια του πλοίου. Πραγματοποιήθηκε και υποβρύχια επιθεώρηση από δύτη, η οποία έδειξε πως δεν υπήρξε σοβαρή ζημιά στα ύφαλα, παρά μόνο μικρές επιφανειακές εκδορές, χωρίς εισροή υδάτων ή άλλα προβλήματα που να επηρεάζουν την ασφάλεια.
Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων και την εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφαλείας, εκδόθηκε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, επιτρέποντας στο πλοίο να συνεχίσει κανονικά το δρομολόγιό του.
Ανακοίνωση της ΑΝΕΚ
«Η ANEK Lines ενημερώνει ότι το πλοίο Κίσσαμος απέπλευσε από το λιμάνι της Μήλου με προορισμό τα Χανιά, προκειμένου να ολοκληρώσει το προγραμματισμένο του δρομολόγιο. Προηγήθηκε σχετική επιθεώρηση από τις αρμόδιες Αρχές οι οποίες διαπίστωσαν το αξιόπλοο του πλοίου και χορήγησαν άδεια απόπλου», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
