Σοκ στη Θάσο: Απαίτησαν εισιτήριο από πλήρωμα ΕΚΑΒ που μετέφερε ασθενή σε φέριμποτ

Ένα εξαιρετικά σοβαρό και καταδικαστέο περιστατικό έλαβε χώρα σε φέριμποτ της Θάσου, όπου το πλήρωμα ενός ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ, το οποίο βρισκόταν σε αποστολή διακομιδής ασθενούς, κλήθηκε να πληρώσει εισιτήριο για να επιβιβαστεί στο πλοίο. Η καταγγελία, που έχει προκαλέσει οργή, έγινε γνωστή μέσω του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με την καταγγελία, παρά την ενημέρωση του πληρώματος ότι επρόκειτο για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελούσε επείγουσα διακομιδή, οι αρμόδιοι της ακτοπλοϊκής εταιρείας επέμειναν στην καταβολή του αντιτίμου, απειλώντας με μη επιβίβαση.

Το ασθενοφόρο, το οποίο μετέφερε έναν ασθενή σε κρίσιμη κατάσταση από το Κέντρο Υγείας Πρίνου Θάσου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, προσήλθε στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου για να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής προς την Κεραμωτή, όπως συμβαίνει διαχρονικά για τις άμεσες διακομιδές.

Η Καταγγελία του Σωματείου

Το Σωματείο Εργαζομένων του 6ου ΕΚΑΒ Καβάλας, εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας ένα πρωτοφανές και απολύτως απαράδεκτο περιστατικό που συνέβη στις 22 Ιουνίου 2026, στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου, κατά τη διάρκεια επείγουσας μεταφοράς ασθενούς.

Το ασθενοφόρο εκτελούσε διακομιδή σοβαρού περιστατικού από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας. Κατά την άφιξή του στο λιμάνι του Λιμένα Θάσου, προκειμένου να επιβιβαστεί στο πλοίο της γραμμής για την Κεραμωτή, το πλήρωμα ενημέρωσε τους υπεύθυνους ότι επρόκειτο για όχημα του ΕΚΑΒ σε διατεταγμένη υπηρεσία και αποστολή διάσωσης. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της εταιρείας απαίτησαν την καταβολή του κανονικού κομίστρου για το όχημα, δηλώνοντας πως διαφορετικά δεν θα γινόταν η επιβίβαση.

Για να αποφευχθεί η απώλεια πολύτιμου χρόνου και να μην τεθεί σε κίνδυνο η ζωή του ασθενούς, εκδόθηκε τελικά εισιτήριο για το ασθενοφόρο. Ωστόσο, το πλήρωμα εξέφρασε την αντίθεσή του, εξηγώντας ότι πρόκειται για όχημα του ΕΚΑΒ που εκτελεί δημόσια υπηρεσία και επείγουσα διακομιδή. Παρά τις εξηγήσεις, τα στοιχεία των διασωστών καταγράφηκαν, με σκοπό την είσπραξη του ποσού, γεγονός που προκάλεσε έντονη αναστάτωση σε μια αποστολή που αφορούσε αποκλειστικά τη διάσωση ανθρώπινης ζωής.

Το περιστατικό αυτό εγείρει εύλογη οργή και σοβαρά ερωτήματα. Είναι αδιανόητο, το 2026, ένα δημόσιο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που εκτελεί επείγουσα διακομιδή να αντιμετωπίζει εμπόδια, καθυστερήσεις και οικονομικές απαιτήσεις, τη στιγμή που κάθε δευτερόλεπτο είναι κρίσιμο για την έκβαση ενός περιστατικού. Η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να κοστολογείται και δεν πρέπει να εξαρτάται από την έκδοση εισιτηρίου ή την καταβολή κομίστρου.

Το ΕΚΑΒ αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οφείλει να μπορεί να εκτελεί απρόσκοπτα την αποστολή του, χωρίς εμπόδια και χωρίς οι εργαζόμενοί του να υφίστανται τέτοιες απαράδεκτες διαδικασίες.

Το σωματείο απευθύνει άμεση έκκληση προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Υπουργείο Υγείας, τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ και κάθε αρμόδιο φορέα να παρέμβουν, να διερευνήσουν το συμβάν και να δώσουν οριστική λύση, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δεν θα βρεθεί ποτέ ξανά αντιμέτωπο με παρόμοιες καταστάσεις κατά την άσκηση των καθηκόντων του. Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ θα συνεχίσουν να μάχονται καθημερινά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ενώ η Πολιτεία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να τους υποστηρίζουν και όχι να δημιουργούν εμπόδια στην εκπλήρωση της κρίσιμης αποστολής τους.