Ντόρα Μπακογιάννη: «Οι τρομοκράτες είναι φονιάδες, δεν χρειάζονται εξαιρέσεις – Η κατάργηση της αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα ενισχύει τη δημοκρατία»

Η κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα, αποτελεί απόδειξη θεσμικής αυτοπεποίθησης για τη δημοκρατία που έχουμε οικοδομήσει, αλλά και ελάχιστο φόρο τιμής στις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας. Αυτό υπογράμμισε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Ντόρα Μπακογιάννη, αναφερόμενη στην πρόταση του κόμματός της για κατάργηση της διάταξης που προβλέπεται στο άρθρο 47 του Συντάγματος.

«Η δημοκρατία μας δεν χρειάζεται εξαιρέσεις»

Η κ. Μπακογιάννη τόνισε ότι η δημοκρατία μας, εδώ και πολλές δεκαετίες, δεν χρειάζεται να παρέχει ειδικές εξαιρέσεις σε όσους στρέφονται εναντίον της. «Δεν πρέπει να προσφέρουμε καμία βοήθεια σε όσους επιχειρούν να καλύψουν τη μισαλλοδοξία, την απανθρωπιά και τη διαστροφή τους με κάποιο περιτύλιγμα, δήθεν συνταγματικά αναγνωρισμένων πολιτικών κινήτρων. Κανένα κόμμα δεν πρέπει να υπάρχει στο Σύνταγμα που να εξυπηρετεί το αφήγημα των εχθρών της δημοκρατίας», ανέφερε.

Επανέλαβε ότι η κατάργηση της αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα είναι πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης και ελάχιστος φόρος τιμής στα θύματα της τρομοκρατίας. «Δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων τους ως κάτι παραπάνω από αυτό που είναι: φονιάδες. Αυτό επιβάλλει ο σεβασμός στους θεσμούς του κράτους δικαίου και στη δημοκρατική νομιμότητα. Θα ήλπιζα ότι σε αυτό τουλάχιστον θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε», δήλωσε.

Η Ντόρα Μπακογιάννη αναφέρθηκε στην ιστορική συγκυρία που οδήγησε στη θέσπιση της αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα. «Η διάταξη αυτή έχει ιστορικές ρίζες και για πολλές δεκαετίες εξυπηρέτησε το εθνικό συμφέρον», δήλωσε. «Ήταν αναγκαία σε μια εποχή εμφυλίων, εθνικών διχασμών και πολιτικής αστάθειας. Η εθνική συμφιλίωση απαιτούσε τότε μια διαφορετική αντιμετώπιση στα εγκλήματα μεταξύ πολιτικών αντιπάλων. Απαιτούσε, ορισμένες φορές, να ξεχάσουμε το παρελθόν μας, για να αποτρέψουμε να στοιχειώσει το μέλλον μας».

Κλείνοντας, σημείωσε: «Η μεγαλύτερη περηφάνεια, για την ποιότητα της δημοκρατίας μας, από τη μεταπολίτευση και ύστερα, είναι ότι δεν χρειαζόμαστε πια τέτοια αναγκαία κακά, για να συμβιώσουμε. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, η ελληνική δημοκρατία ωρίμασε, δυνάμωσε και απέδειξε, όταν χρειάστηκε, την ανθεκτικότητά της και την ικανότητά της να αυτοπροστατεύεται. Οι δημοκρατικοί θεσμοί που δημιουργήσαμε, ο πολιτικός πολιτισμός που επιβάλαμε και η απρόσκοπτη εναλλαγή της εξουσίας, που εγγυηθήκαμε, ξεγύμνωσαν την πολιτική βία από τον ιδεολογικό της μανδύα και την εξίσωσαν με το κοινό έγκλημα».

Το newsletter του webreporter καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ.