Χατζηδάκης: Η Κυβέρνηση Αντεπιτίθεται με Έργα στις Αμφισβητήσεις για τις Εξορύξεις της Chevron

Εθνική Επιτυχία η Ενδιαφέρον της Chevron για Υδρογονάνθρακες Νότια της Κρήτης

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης,Κωστής Χατζηδάκης,χαρακτήρισε την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον αμερικανικό ενεργειακό γίγαντα Chevron για ερευνητικές δραστηριότητες υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης ως «εθνική επιτυχία». Στην ανάρτησή του, αναφέρει: «Κατανοώ τη σημασία αυτής της εξέλιξης, καθώς υπηρέτησα ως Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το 2019 έως το 2021».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, «η εθνική αυτή επιτυχία φέρει θετικά οικονομικά και γεωπολιτικά χαρακτηριστικά. Είναι επίσης μια ένδειξη ότι η Ελλάδα υπό την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εφαρμόζει σοβαρές και αποτελεσματικές πολιτικές στον τομέα αυτό. Αυτή είναι η προσέγγιση που προτιμούμε για να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της χώρας μας – χωρίς φανφάρες αλλά με συγκεκριμένες ενέργειες!».

Ο αντιπρόεδρος υπογράμμισε ότι «η πρωτοβουλία της Chevron αναγνωρίζει την Ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή. Παράλληλα, αποδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει η χώρα μας ως ενεργειακός κόμβος και αξιόπιστος προορισμός επενδύσεων». Από το 2020 και έπειτα, λόγω των οικονομικών συνεπειών που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 καθώς και οι πτώσεις στις τιμές του πετρελαίου, η διερεύνηση υδρογονανθράκων παγκοσμίως είχε πληγεί σημαντικά. Ωστόσο, σήμερα οι συνθήκες έχουν αλλάξει.

Η διαδικασία προσέλκυσης της Chevron δεν ήταν εύκολη υπόθεση.Ο Ρίκαρντ Σκούφιας και ο Άρης Στεφάτος είχαν διοριστεί στην τότε ΕΔΕΥ (σήμερα γνωστή ως ΕΔΕΥΕΠ: Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων) με δική μου απόφαση το 2020. Και οι δύο είναι εξαιρετικοί γνώστες του κλάδου αυτού κι εργάστηκαν συστηματικά για να φέρουν την Chevron στην Ελλάδα με τη στήριξη όλων των υπουργών που τους διαδέχθηκαν στο Υπουργείο.

Θυμάμαι πως σε ιδιωτικές συζητήσεις σχετικά με τις πιθανότητες εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τη Chevron σχεδόν κανείς δεν πίστευε σε αυτό το ενδεχόμενο. Όμως οι Σκούφιας και Στεφάτος κατάφεραν να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορεί τώρα να ισχυρίζεται ότι προχωρούμε δυναμικά σε αυτό τον τομέα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας!

“Δεν αναστείλαμε ποτέ το πρόγραμμα εξορύξεων όπως κάποιοι ισχυρίζονται λανθασμένα.”

«Δεν έχουμε δηλώσει ποτέ ότι οι εξορύξεις θα μας κάνουν όλους τους Έλληνες πλούσιους», τόνισε ο ίδιος προσθέτοντας: «Ατομικά εγώ παρουσίασα προς κύρωση τις συμβάσεις με την ExxonMobil για περιοχές νοτιοδυτικά της Κρήτης που είχαν υπογραφεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ». Ο τελευταίος αποφάσισε τελικά να μην ψηφίσει αυτές τις συμβάσεις στη Βουλή αλλά απλώς δήλωσε παρών.

«Προχωρήσαμε μπροστά παρά τις αμφισβητήσεις τόσο στο πολιτικό σκηνικό όσο κι από διάφορους αναλυτές σχετικά με τη δυνατότητα ή ακόμα περισσότερο τη βούληση αυτής της κυβέρνησης να προστατεύσει τα εθνικά συμφέροντα στον τομέα των υδρογονανθράκων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χατζηδάκης καταλήγοντας πως “οι πράξεις μιλούν πιο δυνατά από λόγια”.