«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί μια Κοινή Ευρωπαϊκή Άμυνα και να δημιουργηθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα υποστηρίξουν αυτή την αμυντική δομή», δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας. Ο υπουργός συμμετείχε σήμερα, Πέμπτη 3 Απριλίου, στο άτυπο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Πολωνία, όπου συγκεντρώθηκαν οι υπουργοί Άμυνας. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να εξετάσουμε σοβαρά ποιες τρίτες χώρες θα ενσωματωθούν σε αυτό το ευρωπαϊκό σχέδιο. Οι χώρες αυτές θα πρέπει να αποδέχονται τις αρχές και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Δεν μπορεί να είναι δυνατή η συμμετοχή στο ευρωπαϊκό αμυντικό πλαίσιο χωρών που απειλούν κράτη-μέλη της ΕΕ. Στην ουσία, η Ευρώπη αποτελεί μια συμμαχία βασισμένη σε κοινές αξίες και αυτό πρέπει πάντα να το έχουμε υπόψη μας», τόνισε ο κ. Δένδιας.
Οι κύριες θεματικές του Συμβουλίου περιλάμβαναν το σχέδιο ReArm Europe, τη Λευκή Βίβλο για την Ευρωπαϊκή Άμυνα καθώς και την κατάσταση στην Ουκρανία. «Η σημερινή συνάντηση στη Βαρσοβία είναι εξαιρετικά σημαντική, ειδικά η συζήτηση γύρω από το ReArm Europe και τα θέματα που σχετίζονται με την Ουκρανία», ανέφερε ο κ. Δένδιας.
«Η ευρωπαϊκή στρατηγική (“readiness 2030”), η οποία συμπίπτει με τη δική μας “Ατζέντα 2030”, έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα», πρόσθεσε ο υπουργός. «Είναι κρίσιμο να συζητήσουμε σχετικά με τις κοινές πρωτοβουλίες. Η Ελλάδα σε συνεργασία με την Πολωνία έχει προτείνει τη σύσταση ενός Θόλου Προστασίας της Ευρώπης» επισήμανε τέλος. Αναφορικά με την “Ασπίδα του Αχιλλέα”,ανέφερε ότι «θα μπορούσε να προσφέρει πολύτιμα διδάγματα σχετικά με ζητήματα προστασίας της Ευρώπης στον αέρα».
