Ανακοίνωση για Νέα Πυραυλικά Συστήματα από τους Φρουρούς της Επανάστασης στο Ιράν
Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν παρουσίασαν πρόσφατα νέα πυραυλικά συστήματα που έχουν εγκατασταθεί σε τρία στρατηγικά νησιά στον Κόλπο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, αυτά τα συστήματα είναι ικανά να πλήξουν «βάσεις, πλοία και εχθρικό εξοπλισμό» σε κοντινές αποστάσεις, όπως ανέφερε ο τοπικός Τύπος.
Τα συγκεκριμένα συστήματα βρίσκονται στα νησιά Μεγάλο Τουνμπ, Μικρό Τουνμπ και Αμπού Μουσά, τα οποία είναι κοντά στο Στενό του Ορμούζ — ένα κρίσιμο θαλάσσιο πέρασμα όπου διακινείται το 20% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Αυτά τα νησιά κατέχονται από το Ιράν αλλά διεκδικούνται επίσης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου το Ιράν προετοιμάζεται να απαντήσει σε επιστολή του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος καλεί την Τεχεράνη να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις σχετικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα και προειδοποιεί για ενδεχόμενες στρατιωτικές ενέργειες αν η χώρα αρνηθεί τη συνεργασία.
«Η στρατηγική μας περιλαμβάνει τον εξοπλισμό αυτών των νησιών και τη λειτουργική τους αναβάθμιση», δήλωσε ο Αλιρεζά Τανγκσιρί, διοικητής των ναυτικών δυνάμεων των Φρουρών της Επανάστασης. «Είμαστε έτοιμοι να επιτεθούμε σε εχθρικές βάσεις και πλοία στην περιοχή», πρόσθεσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης στην κρατική τηλεόραση. Επιπλέον ανέφερε ότι οι νέες δυνατότητες μπορούν να «καταστρέψουν πλήρως οποιοδήποτε στόχο εντός ακτίνας 600 χιλιομέτρων».
Tην Παρασκευή που πέρασε, ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ δήλωσε ότι οι απειλές εκ μέρους των ΗΠΑ δεν θα οδηγήσουν πουθενά και προειδοποίησε για αντίποινα: «Εάν οι ΗΠΑ ενεργήσουν κακόβουλα κατά του ιρανικού λαού, θα λάβουν μια ισχυρή απάντηση». Παλιότερα τον Σεπτέμβριο είχε αναφέρει ότι το Ιράν επενδύει στην ανάπτυξη αμυντικών δυνατοτήτων στα τρία αυτά νησιά που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της χώρας από το 1971.
