Ο Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα ότι η δημιουργία της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης αποσκοπεί στην κάλυψη ενός σημαντικού κενού στον προοδευτικό χώρο, αλλά και στην αναγνώριση ότι ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ έχει ολοκληρωθεί.
«Ήταν η ανάγκη να καλυφθεί ένα πολύ μεγάλο κενό στο πολιτικό σύστημα. Και να καλυφθεί ένα πολύ μεγάλο κενό στον ευρύτερο προοδευτικό χώρο αυτό που με έκανε να πάρω την απόφαση για το νέο κόμμα. Φαίνεται από τις πρώτες ενδείξεις ότι υπάρχει τάση να καλυφθεί αυτό το κενό. Μιλώ για το γεγονός ότι επί τρία χρόνια η χώρα μας πορεύτηκε ουσιαστικά με ένα κόμμα που δέσποζε στα πολιτικά πράγματα χωρίς ισχυρή αντιπολίτευση. Και αυτό δεν είναι καλό για τη Δημοκρατία, το πολιτικό σύστημα και για την ίδια την κυβέρνηση, όποια και αν είναι αυτή» ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας.
«Έκλεισε ο ιστορικός κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ»
«Με πολύ μεγάλη ευθύτητα και πρέπει να έχεις το θάρρος όταν βλέπεις ότι κλείνει ένας πολιτικός κύκλος να το παραδεχθείς. Έκλεισε αυτός ο ιστορικός κύκλος και του ΣΥΡΙΖΑ και τότε αισθάνθηκα ότι έχει κλείσει και ένας μεγάλος πολιτικό δικός μου κύκλος. Σήμερα δεν ανοίγω τον ίδιο πολιτικό κύκλο. Δεν παίρνω το νήμα από εκεί που το άφησα. Αν το ήθελα θα μπορούσα να το κάνω. Ανοίγω ένα νέο κύκλο. Νέο κόμμα. Νέα πρόσωπα. Ίδιες αξίες αλλά με διαφορετική αντίληψη για το πως κάνουμε πολιτική. Με την ανάγκη να συσπειρώσουμε ευρύτερες δυνάμεις, όχι μόνο στα αριστερά της αριστεράς, ευρύτερα» δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός.
«Φαίνεται ότι στα πρώτα μας βήματα έχουμε καταφέρει να αναδείξουμε ότι κάνουμε μία νέα προσπάθεια και θέλουμε να κριθεί από αυτά που θα πούμε για το σήμερα και το αύριο της χώρας» πρόσθεσε.
«Μήνυμα κυβερνησιμότητας η «σκιώδης κυβέρνηση»»
Σχετικά με τη «σκιώδη κυβέρνηση», ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι αποτελεί μια ισχυρή δήλωση ετοιμότητας και κυβερνησιμότητας.
«Διότι όπως έχουμε δηλώσει, δεν επέστρεψα στην ενεργό δράση για να καταγράφω ποσοστά. Δεν με ενδιαφέρει αυτό. Θέλω να είμαι χρήσιμος για τον τόπο, για την κοινωνία και την παράταξη και χρήσιμος για τη Δημοκρατία είσαι όταν οι προτάσεις και οι θέσεις σου μπορούν να εφαρμοστούν και να αλλάξουν τη ζωή των ανθρώπων. Άρα είμαστε κυβερνώσα αριστερά, όχι αριστερά της διαμαρτυρίας» ανέφερε.
«Δεν έχουμε προκρατημένες θέσεις για κανένα»
Όσον αφορά στις σχέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε:
«Κάνουμε μία νέα πολιτική προσπάθεια. Μία νέα αρχή. Και νομίζω ότι αυτή τη νέα αρχή την κάνουμε μέσα στην κοινωνία, με την κοινωνία, για την κοινωνία. Και από την πρώτη στιγμή, πριν καν την ιδρυτική πράξη είχα δηλώσει πάρα πολύ ξεκάθαρα ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν υπάρχει κανένας αποκλεισμός. Είναι όλοι δυνατό να συμμετάσχουν. Με δύο όρους. Ο πρώτος όρος είναι ότι αυτή η προσπάθεια δεν θα γεννηθεί μέσα στη Βουλή. Είναι ο όρος ο οποίος έθεσα αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως θα είναι ευπρόσδεκτοι. Δεν κλείνουμε τις πόρτες σε κανένα. Ο δεύτερος όρος που έθεσα είναι ότι δεν έχουμε προκρατημένες θέσεις για κανένα. Όταν τα συλλογικά όργανα συγκροτηθούν και συνεδριάσουν για να αποφασίσουν ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι βουλευτές στις εκλογικές περιφέρειες για όλα μας τα μέλη θα υπάρχει ισότιμη μεταχείριση. Άρα δεν αποκλείουμε κανένα, δεν έχουμε όμως και ρεζερβέ θέσεις. Στο πολιτικό σκέλος θα ήθελα να είμαι απόλυτα σαφής».
Πιθανές «δεύτερες εκλογές για να διεκδικήσουμε εντολή καθαρής λύσης»
Απαντώντας στο ερώτημα για πιθανή συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη φάση, ο Αλέξης Τσίπρας επανέλαβε: «Επαναλαμβάνω την απάντηση μου στο ερώτημά σας για προεκλογικές ή μετεκλογικές συνεργασίες. Εμείς λοιπόν γεννηθήκαμε για να καλύψουμε ένα υπαρκτό, μεγάλο κενό στο προοδευτικό φάσμα. Όχι για να συνεργαστούμε με υπάρχουσες δυνάμεις που εκτιμούμε ότι έχουν κλείσει τον κύκλο τους. Αν βγούμε πρώτοι στις επόμενες εκλογές θα επιδιώξουμε, θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα να συγκροτήσουμε κυβέρνηση με βάση το πρόγραμμά μας χωρίς εκπτώσεις, ένα πρόγραμμα αλλαγής πολιτικής και αν αυτό δεν καταστεί δυνατό πολύ ευθέως σας λέω θα πάμε σε δεύτερες εκλογές για να διεκδικήσουμε εντολή καθαρής λύσης από τον Ελληνικό λαό».
«Τα τηλέφανά μου είναι ανοιχτά»
Ερωτηθείς για επαφές με τον κ. Φάμελλο, ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε: «Τα τηλέφωνα μου είναι ανοιχτά. Οι κοινωνικές μου επαφές είναι διαρκείς. Δεν κρατάω καμία κακία με τους πρώην συντρόφους μου, με όσους πορευτήκαμε μαζί. Όμως σέβομαι τις συλλογικές διαδικασίες που έχουν. Και σέβομαι και τα πρόσωπα. Δεν είχε νόημα να σας απαντήσω. (…) Εγώ ήρθα εδώ για να μιλήσουμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ».
