Νέες Προκλήσεις για το Μέγαρο Μαξίμου
Μια νέα πρόκληση έχει προκύψει για την κυβέρνηση, καθώς υπουργοί και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ζητούν οι πρόσφατες αυξήσεις μισθών που ανακοινώθηκαν την περασμένη Παρασκευή (28/3) για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων να επεκταθούν και στους ένστολους της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού Σώματος.
Ο πρώτος που εξέφρασε αυτήν την επιθυμία ήταν ο πρώην υπουργός Δημήτρης Αβραμόπουλος. Σε δήλωσή του, χαρακτήρισε «απόλυτα δίκαιη» την αύξηση των αποδοχών για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να επεκταθεί και στους άλλους ένστολους.
«Η αύξηση των αποδοχών των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων είναι απολύτως δίκαιη. Το ίδιο επιτάσσεται και για τους ένστολους της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής. Οι υπηρεσίες τους είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια της κοινωνίας, και οι υψηλές ευθύνες που αναλαμβάνουν οφείλουν να αντανακλώνται και στις αποδοχές τους», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δήλωσή του.
Το πρωί της Κυριακής (30/3), ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας υπογράμμισε ότι αν κι οι αυξήσεις είναι σωστή κίνηση, δεν μπορεί να υπάρχουν «ένστολοι δεύτερης κατηγορίας». Τόνισε ότι πρέπει να γίνουν αντίστοιχες αυξήσεις στους αστυνομικούς μας καθώς επίσης στους πυροσβέστες μας αλλά και στα μέλη του λιμενικού σώματος.
«Το σύνολο όλων αυτών των αντρών και γυναικών που απαρτίζουν τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας επιτελεί ύψιστο έργο», τόνισε ο κ. Κικίλιας.
Ακολούθησε η παρέμβαση του Άδωνη Γεωργιάδη, ο οποίος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα υπάρχει δημοσιονομικός χώρος ώστε οι αυξήσεις να επεκταθούν στα στελέχη της ΕΛΑΣ, του Λιμενικού Σώματος καθώς επίσης στην Πυροσβεστική Υπηρεσία.
«Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σέβεται όλους όσους φέρουν το εθνόσημο. Είναι βέβαιον ότι μετά τις αναγκαίες αυξήσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις θα βρεθεί ο δημοσιονομικός χώρος ώστε να ακολουθήσουν άμεσα οι αυξήσεις», έγραψε σε ανάρτησή του στο Χ.
Αντιδράσεις από τους Αστυνομικούς – Προαναγγελίες Κινητοποιήσεων
Οι αντιδράσεις σχετικά με τις μισθολογικές αυξήσεις μόνο για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ξεκίνησαν αμέσως μετά τις σχετικές ανακοινώσεις την Παρασκευή.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων τονίζεται πως αυτός ο διαχωρισμός είναι διχαστικός κι παράλογος ενώ προαναγγέλλει κινητοποιήσεις.
«Ως θεσμικοί εκπρόσωποι των ενστόλων έχουμε καθήκον να συγχαρούμε τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ καθώς επίσης τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο ΔΕΝΔΙΑ για τη σημερινή εξαγγελία σχετικά με τη μισθολογική αναδιάρθρωση», ανέφερε η ανακοίνωση.
Eρωτήματα τίθενται:
- Θα ισχύσουν αυτές οι εξαγγελίες μόνο για τα μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων;
- Mπορεί μια τέτοια μονομερής πολιτική απόφαση να παραβιάσει αρχές ίσης μεταχείρισης;
Kινδυνεύει η Ικανότητα Διαχείρισης;
Aναμένοντας περαιτέρω εξελίξεις στο θέμα αυτό καλούμε όλα τα μέλη μας σε εγρήγορση ώστε εφόσον περιοριστούν αυτές οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες σε συγκεκριμένα πλαίσια εφαρμογής εξαγγελιών τότε θα απαιτηθούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις στο κοντινό μέλλον.
