Η Ντόρα Μπακογιάννη άφησε αιχμές κατά του πρώην πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, σχετικά με τη στάση της Νέας Δημοκρατίας στο δημοψήφισμα του 2015. Υποστήριξε ότι το κόμμα επέδειξε «ιστορικό λάθος» συμμετέχοντας στη διαδικασία, την οποία χαρακτήρισε «παρωδία», νομιμοποιώντας ουσιαστικά μια αμφισβητούμενη εκλογική αναμέτρηση.
«Κατά τη γνώμη μου, ήταν ιστορικό δικό μας λάθος ότι στην προσπάθεια μας να μείνει η Ελλάδα στην Ευρώπη, το νομιμοποιήσαμε με τη συμμετοχή μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για ένα δημοψήφισμα που υπήρξε «παρωδία».
Το newsletter του webreporter καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ.
Διαφωνία με την κυβερνητική πρόταση για τη θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Η Ντόρα Μπακογιάννη εξέφρασε επίσης τη διαφωνία της με την κυβερνητική πρόταση για αύξηση της θητείας του Προέδρου της Δημοκρατίας σε έξι έτη. Τόνισε ότι «δεν έχουμε κανένα λόγο να αλλάξουμε τη συνταγματική διάταξη», καθώς το ισχύον άρθρο του Συντάγματος είναι επαρκές και μπορεί να παραμείνει ως έχει. Η ίδια διευκρίνισε ότι, ως βουλευτής, οφείλει να καταθέτει τις δικές της προτάσεις.
Συνεπώς, εξέφρασε τις αρχικές της επιφυλάξεις σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές στο άρθρο 30 του Συντάγματος, το οποίο αφορά τον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλαγές που είχαν προταθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
«Δεν είμαι καθόλου σίγουρη για την εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Κι επειδή κάθε βουλευτής έχει την υποχρέωση να καταθέτει προτάσεις, εγώ πραγματικά πιστεύω ότι οι δύο πενταετίες είναι ένα σύστημα που απέδειξε και στο παρελθόν τη χρησιμότητα του», ανέφερε συγκεκριμένα.
«Δεν θεωρώ ότι έχουμε κανένα λόγο να το αλλάξουμε, μπορούμε να παραμείνουμε με το ισχύον άρθρο του Συντάγματος», τόνισε.
