Αργά το βράδυ της Τρίτης, το Υπουργείο Οικονομικών, με την υπογραφή του Υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη, κατέθεσε στη Βουλή μια νέα νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους δανειολήπτες που έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη. Η ενέργεια αυτή ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη και οριστική εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Αρείου Πάγου.
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, διευκρινίζεται με σαφήνεια ότι οι τόκοι θα υπολογίζονται πλέον επί της μηνιαίας δόσης που καταβάλλει ο οφειλέτης, και όχι επί του συνολικού ύψους της οφειλής. Σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, αυτή η αποσαφήνιση αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερη μηνιαία επιβάρυνση για τους δανειολήπτες, προσφέροντας ανακούφιση.
Επιπλέον, η ρύθμιση προβλέπει την αναδρομική αναγνώριση ποσών που έχουν ήδη καταβληθεί επιπλέον από τους οφειλέτες. Αυτά τα ποσά θα συμψηφίζονται προς όφελός τους, προσφέροντας επιπλέον οικονομικά οφέλη.
Η σημαντική αυτή τροπολογία ενσωματώθηκε στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια την Τετάρτη. Το ευρύτερο νομοσχέδιο περιλαμβάνει, εκτός από τη ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη, και διατάξεις για την αύξηση του ακατάσχετου ορίου τραπεζικών λογαριασμών στα 1.600 ευρώ για οφειλές προς το Δημόσιο και τις τράπεζες. Επίσης, περιλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του παράνομου τζόγου, παρεμβάσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό και το ιδιωτικό χρέος, καθώς και την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων για την επιστροφή ενοικίου.
Αναλυτικά, η νέα τροπολογία Πιερρακάκη καθορίζει το ανανεωμένο πλαίσιο εφαρμογής για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη, περιγράφοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τον συμψηφισμό των επιπλέον καταβολών. Διαβάστε την τροπολογία:
