Αναταραχή στη ΝΔ λόγω αιτημάτων για αυξήσεις
Η κατάσταση έχει γίνει τεταμένη στη Νέα Δημοκρατία μετά την εκτενή αίτηση για αύξηση των μισθών σε όλα τα Σώματα Ασφαλείας, με τους υπουργούς Υγείας και Ναυτιλίας, Άδωνι Γεωργιάδη και Βασίλη Κικίλια, να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Αν και το Μέγαρο Μαξίμου είχε προγραμματίσει να προβάλει τη δήλωση του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια σχετικά με τις αυξήσεις στους ένστολους των Ενόπλων Δυνάμεων ως έναν τρόπο ενίσχυσης της κυβερνητικής εικόνας,η κυβέρνηση τώρα αντιμετωπίζει τον κίνδυνο αυτή η ανακοίνωση να αποδειχθεί μπούμερανγκ.
Ήδη οι αστυνομικοί έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και βρίσκονται σε συνεννόηση με λιμενικούς και πυροσβέστες για κοινές δράσεις.Παράλληλα, οι ιατροί – το σωματείο των οποίων έχει περάσει από τη ΝΔ στο ΚΚΕ – είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τα δικά τους δικαιώματα. Η αντιπολίτευση επεκτείνει τις απαιτήσεις της ζητώντας 13ο και 14ο μισθό στον δημόσιο τομέα καθώς και 13η σύνταξη για τους συνταξιούχους.
Αυτή η κατάσταση δημιουργεί ένα σπιράλ πιέσεων που μπορεί να «ρουφήξει» οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική προοπτική διαθέτει η κυβέρνηση. Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι παραδέχονται ότι υπάρχει κίνδυνος πίεσης από τις δημοσκοπήσεις που θα αναγκάσει την κυβέρνηση να υιοθετήσει πολιτικές που μέχρι πρότινος απέρριπτε. Ο Υπουργός Οικονομικών Κώστας Πιερρακάκης προσπάθησε χθες να καταστείλει την κατάσταση αφήνοντας υπονοούμενα εναντίον των δύο συναδέλφων του σχετικά με τη «συνδικαλιστική» τους αντίδραση αλλά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης των αυξήσεων σε όλους τους ένστολους σύμφωνα με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης επιβεβαίωσε επίσης την ενόχληση του Μεγάρου Μαξίμου προς τους δύο υπουργούς «συνδικαλιστές», διαχωρίζοντας τη θέση των βουλευτών και υπογραμμίζοντας ότι οι υπουργοί συμμετέχουν στο Υπουργικό Συμβούλιο υπόκεινται στις συλλογικές αποφάσεις αυτού. Επανέλαβε ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης καθορίζεται από το οικονομικό επιτελείο υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού με δημοσιονομικά κριτήρια.
Παρά τη διαχείριση της κατάστασης, ωστόσο, ο τόνος παραμένει τεταμένος τόσο στο Μέγαρο Μαξίμου όσο και στην κοινοβουλευτική ομάδα.Οι βουλευτές της ΝΔ κατανοούν πως όλο αυτό δημιουργεί μια κρίσιμη κατάσταση μέσα στην κυβέρνηση καθώς φέρνει πολλές κατηγορίες εργαζομένων απέναντι στην εξουσία ενώ παράλληλα έχει προκαλέσει μια ρωγμή στο κυβερνητικό σχήμα.
Mε αυτές τις εξελίξεις στον αέρα, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ θα συνεδριάσει την Παρασκευή για την εκλογή νέου Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής. Αν κι αρχικά υπήρχαν σκέψεις κάποιων βουλευτών για ψηφοφορία σχετικά με τον Αποστόλη Βεσυρόπουλο που θα προτείνει ο πρωθυπουργός, τελικά επικράτησαν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με αυτό το θέμα. Ωστόσο δεν αποκλείεται κάποιοι βουλευτές να ζητήσουν τον λόγο κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ώστε να εκφράσουν ανησυχίες ή προβληματισμούς.
