«Νότιο Σουδάν: Ο ΟΗΕ καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη βία κατά των αμάχων»

Σφοδρές επιθέσεις κατά αμάχων στο Νότιο Σουδάν

Ο Νίκολας Χέισομ, ο επικεφαλής της αποστολής του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στο Νότιο Σουδάν (MINUSS), εξέφρασε τη Δευτέρα (24/3) την έντονη καταδίκη του για τις συνεχείς και αδιάκριτες επιθέσεις εναντίον πολιτών, με ιδιαίτερη αναφορά στους αεροπορικούς βομβαρδισμούς που χρησιμοποιούν «υλικά εξαιρετικά εύφλεκτα».

Βίαιες συγκρούσεις στην κομητεία Νάσιρ

Η κομητεία Νάσιρ στην πολιτεία Άνω Νείλου έχει μετατραπεί σε πεδίο σφοδρών συγκρούσεων τις τελευταίες εβδομάδες, κυρίως μεταξύ των κυβερνητικών δυνάμεων που υποστηρίζουν τον πρόεδρο Σάλβα Κιρ και της παραστρατιωτικής ομάδας γνωστής ως «Λευκός Στρατός», η οποία φέρεται να συνεργάζεται με τον πρώην αντάρτη Ρικ Μάκαρ.

“Η πολιτική κατάσταση και η κατάσταση ασφαλείας έχουν χειροτερέψει”

Ο Χέισομ τόνισε ότι “η πολιτική κατάσταση και η κατάσταση ασφαλείας έχουν χειροτερέψει δραματικά από τότε που ο Λευκός Στρατός κατέλαβε στρατώνες στις 4 Μαρτίου”. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μέσω βιντεοκλήσης, υπογράμμισε ότι οι κοινότητες στον Άνω Νείλο υφίστανται συνεχείς βομβαρδισμούς από αέρα.

“Αυτές οι επιθέσεις προκαλούν μεγάλο αριθμό θυμάτων”

“Αυτές οι επιθέσεις που εξαπολύονται αδιακρίτως εναντίον αμάχων προκαλούν μεγάλο αριθμό θυμάτων και φριχτά τραύματα”, σημείωσε. Περισσότεροι από 63.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει την περιοχή λόγω της κλιμακούμενης βίας. Επιπλέον, υπάρχουν πληροφορίες για νέα κινητοποίηση του Λευκού Στρατού καθώς και των ενόπλων δυνάμεων του Νοτίου Σουδάνα στην περιοχή.

Ανθρώπινη κρίση υπό το βάρος νέας στρατηγικής ανάπτυξης

Η παρουσία στρατευμάτων από την Ουγκάντα προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, “αυξάνοντας τους φόβους” των κατοίκων σύμφωνα με τον Χέισομ. “Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να θεωρήσουμε ότι το Νότιο Σουδάνα πλησιάζει σε νέο εμφύλιο πόλεμο”, προειδοποίησε.