Παπασταύρου: Οι νησιωτικές διασυνδέσεις προσφέρουν ετήσιο όφελος 1 δισ. ευρώ στους καταναλωτές, ενισχύοντας την οικονομία και την ενεργειακή ασφάλεια

Η επιτυχημένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ σηματοδοτεί ένα τριπλό θετικό μήνυμα: χρηματοοικονομικό, ενεργειακό και σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές. Αυτά τόνισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, κατά την τελετή έναρξης της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών, με αφορμή την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών του Διαχειριστή.

«Πρόκειται για τεράστια οφέλη για τον πολίτη, με εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ ετησίως, παράλληλα με τη βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος», δήλωσε ο Υπουργός. «Σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, πέρα από την εντυπωσιακή υπερκάλυψη, είναι ουσιαστικό το ποιοτικό στοιχείο, καθώς κορυφαίοι επενδυτικοί οίκοι εκφράζουν την εμπιστοσύνη τους, κάτι που έχει μεγάλη σημασία. Ταυτόχρονα, αποκτούμε μια ισχυρή ενεργειακή διάσταση. Ο ΑΔΜΗΕ αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του ενεργειακού μας συστήματος, και χωρίς ισχυρά δίκτυα, η ενεργειακή μας ασφάλεια και ο ρόλος μας ως ενεργειακός κόμβος τίθενται σε κίνδυνο», πρόσθεσε.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euronext Athens, Γιάννος Κοντόπουλος, υπογράμμισε ότι τον τελευταίο μήνα αντλήθηκαν 5,3 δισ. ευρώ από το χρηματιστήριο, με εντυπωσιακές υπερκαλύψεις, τονίζοντας τη συμβολή της κεφαλαιαγοράς στην περαιτέρω ενίσχυση της οικονομίας.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της συμμετοχών, Γιάννης Καράμπελας, χαρακτήρισε τη μέρα «συγκλονιστική», αναφέροντας την αναγνώριση εκ μέρους των επενδυτών του έργου που έχει επιτελεστεί, καθώς και του νέου επιχειρηματικού σχεδίου του Διαχειριστή. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία, τους εργαζόμενους, τις εποπτικές αρχές, τις τράπεζες και τους επενδυτές, δηλώνοντας: «Θα τιμήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ανάπτυξη της οικονομίας και την ενεργειακή μετάβαση».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, τόνισε ότι το πιο σημαντικό στοιχείο μετά την αύξηση κεφαλαίου είναι το επενδυτικό πλάνο που θα ακολουθήσει, το οποίο και οι τράπεζες θα υποστηρίξουν. Τέλος, η Πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλική Λαζαράκου, επισήμανε ότι η αύξηση κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει πως η Κεφαλαιαγορά στηρίζει ουσιαστικά επιχειρήσεις που προχωρούν σε στρατηγικές επενδύσεις με ευρύτερο αντίκτυπο για την οικονομία. «Η υπερκάλυψη από κορυφαία, διεθνή κεφάλαια καταδεικνύει ότι η αγορά βρίσκεται στο ραντάρ μεγάλων ξένων επενδυτών. Κάθε επιτυχημένη δημόσια προσφορά αποτελεί δείγμα ωρίμανσης και ενισχύει την εμπιστοσύνη στην αγορά», κατέληξε.