Ανησυχία για τους σεισμούς στη Σαντορίνη: Πάνω από 20.000 σε 25 ημέρες
«Είχαμε πάνω από 20.000 σεισμούς μέσα σε 25 ημέρες. Υπήρχε πιθανότητα ηφαιστειακής δραστηριότητας τόσο στην Καλντέρα της Σαντορίνης όσο και στο Κολόμπο, το υποθαλάσσιο ηφαίστειο έξω από την Καλντέρα», δήλωσε ο Ευθύμιος Λέκκας κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην ΕΡΤ σήμερα (23.03.2025). Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ αποκάλυψε ότι η πιο κρίσιμη ημέρα ήταν στις 13 Φεβρουαρίου, όταν η περιοχή της Σαντορίνης παρουσίασε συνεχόμενη σεισμική δραστηριότητα για σχεδόν τέσσερις ώρες.
Μιλώντας στην εκπομπή «Νewsroom», ο κ. Λέκκας αναφέρθηκε στις ανησυχίες των επιστημόνων σχετικά με τον κίνδυνο ενός σεισμού μεγέθους μεταξύ 6 και 6,5 Ρίχτερ, επισημαίνοντας ότι οι ειδικοί είχαν εντοπίσει νωρίς τη διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν τέτοιο ισχυρό σεισμό.«Αυτός ο φόβος υπήρχε και με βάση αυτή την εκτίμηση ενημερώθηκαν τόσο οι πολιτικοί όσο και οι επιχειρησιακοί φορείς», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ.
Όταν ερωτήθηκε ποια μέρα ήταν πιο δύσκολη για τους κατοίκους, ανέφερε: «Ήταν στις 13 Φεβρουαρίου, όταν για τέσσερις ώρες η περιοχή παρουσίαζε αδιάκοπη σεισμική δραστηριότητα. Ένα ποτήρι στο τραπέζι έτρεμε επί τρεις ώρες και φοβηθήκαμε μήπως υπάρξουν ζημιές ή μερικές κατα collapses σε κάποιες περιοχές». Ευτυχώς, όπως σημείωσε, τα πράγματα εξελίχθηκαν καλύτερα απ’ ό,τι αναμένονταν.
Ο καθηγητής επίσης αναφέρθηκε σε περιστατικό κλοπής εξοπλισμού από τον σεισμόλογο σταθμό της περιοχής που δυσχεραίνει την παρακολούθηση των φαινομένων αυτών: «Το όφελος για τον δράστη μπορεί να είναι μόλις 100 ευρώ ενώ ένας σταθμός κοστολογείται περίπου στα 30.000 ευρώ κι έτσι η απώλειά του έχει σοβαρές συνέπειες». Τόνισε ότι δεν πρόκειται απλώς για μια κλοπή αλλά για μία πράξη που στερεί κρίσιμες πληροφορίες από την κοινωνία.
Στην ίδια συνέντευξη και με αφορμή τον εορτασμό της “Ώρας της Γης”, ο κύριος Λέκκας μίλησε επίσης για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής λέγοντας πως είναι πιο σοβαρή απ’ όσα είχαν αρχικά προβλέψει οι επιστήμονες: «Δυστυχώς, τα αποτελέσματα φαίνεται να ήρθαν νωρίτερα από το προσδοκόμενο».Ανέφερε ότι πιστεύαμε πως θα επηρεαστούμε σημαντικά μετά το έτος 2030-2040 αλλά ήδη βιώνουμε τις επιπτώσεις.» Και πρόσθεσε ότι ως πολίτες δεν έχουμε πλήρη επίγνωση του πόσο σοβαρό είναι το ζήτημα αυτό: «Συνεχίζουμε να σπαταλάμε πολύτιμο νερό χωρίς δεύτερη σκέψη» είπε χαρακτηριστικά προειδοποιώντας πως αν δεν αλλάξουμε συμπεριφορά μπορεί να έχουμε σοβαρά προβλήματα στο μέλλον.
