Τραμπ: Εκρηκτική αύξηση 50% στους δασμούς χάλυβα και αλουμινίου από τον Καναδά!

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει τους δασμούς που είχε προγραμματίσει για τις εισαγωγές καναδικού χάλυβα και αλουμινίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, φτάνοντας τους συνολικά στο 50%. Αυτή η νέα εξέλιξη στον εμπορικό πόλεμο έρχεται ως αντίκτυπος στην αύξηση 25% που ανακοίνωσε το Οντάριο για την ηλεκτρική ενέργεια που προορίζεται για τις βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ, τη Δευτέρα.

Εάν οι δασμοί δεν μειωθούν, συμπεριλαμβανομένων αυτών στα αγροτικά προϊόντα, ο Τραμπ δήλωσε ότι θα επιβάλει αυξήσεις στους φόρους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή η απόφαση «θα μπορούσε να οδηγήσει σε μόνιμο κλείσιμο της αυτοκινητοβιομηχανίας στον Καναδά».

Ο κυβερνήτης του Οντάριο, Νταγκ Φορντ, αντέτεινε: «Δεν θα υποχωρήσουμε μέχρι να εξαλειφθεί πλήρως η απειλή των δασμών». Υπογράμμισε επίσης πως ο Τραμπ έχει ξεκινήσει έναν αδικαιολόγητο εμπορικό πόλεμο εναντίον του πιο στενού συμμάχου και φίλου της Αμερικής. Σε προηγούμενες δηλώσεις του είχε αναφέρει ότι «δεν θα διστάσει να διακόψει εντελώς την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας» αν οι ΗΠΑ αποφασίσουν να κλιμακώσουν την κατάσταση.

Σε μια ανάρτησή του στην πλατφόρμα truth Social, ο Τραμπ ανέφερε ότι οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε εφαρμογή το πρωί της Τετάρτης και σκοπεύει να κηρύξει «εθνική έκτακτη ανάγκη στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας». Επιπλέον, τόνισε πως ο Καναδάς εξαρτάται από τις Ηνωμένες Πολιτείες για «στρατιωτική προστασία» και επανέλαβε τη θέση του ότι επιθυμεί η χώρα αυτή να γίνει η 51η πολιτεία των ΗΠΑ. Πρόσθεσε επίσης ότι «θα καταργήσει πλήρως όλους τους δασμούς και οποιαδήποτε άλλα εμπόδια», εάν ο Καναδάς αποφάσιζε να γίνει πολιτεία των ΗΠΑ.