Η παρουσία του Βασίλειου Κωστέτσου στην εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα ALS στην Πλατεία Συντάγματος είχε ιδιαίτερο συμβολισμό και έντονη συναισθηματική φόρτιση. Ο γνωστός σχεδιαστής μόδας μίλησε ανοιχτά για τη δύσκολη μάχη που έδωσε η μητέρα του με τη νευροεκφυλιστική νόσο, θέλοντας να συμβάλει στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για μια ασθένεια που, όπως τόνισε, εξακολουθεί να παραμένει άγνωστη σε πολλούς ανθρώπους.Συγκινημένος, αλλά και αποφασισμένος να μεταφέρει το δικό του μήνυμα, αναφέρθηκε στις δραματικές στιγμές που έζησε δίπλα στη μητέρα του, περιγράφοντας την πορεία της ασθένειας και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η οικογένειά του. Παράλληλα, στάθηκε στην ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση, καθώς η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για τους ασθενείς και τους οικείους τους.
Βασίλειος Κωστέτσος: «Εύχομαι κανείς να μην βιώσει αυτό που έζησα εγώ»
Φορώντας μια μπλούζα αφιερωμένη στη μητέρα του, Άννα Κωστέτσου, ο Βασίλειος Κωστέτσος εξήγησε τους λόγους που βρέθηκε στην εκδήλωση και μίλησε για τη σκληρή πραγματικότητα της νόσου ALS.«Είναι μια πολύ ξεχωριστή, ιδιαίτερη και σημαντική πρωτοβουλία για εμένα προσωπικά, γιατί τυχαίνει να έχω βιώσει αυτό που λέγεται ALS. Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει τι είναι ALS. Είναι μια εκφυλιστική, ανίατη νευρολογική ασθένεια, νόσος, με την οποία δεν ζεις. Μέχρι τώρα, δεν υπάρχει φάρμακο που να σου επιτρέπει να ζήσεις. Εύχομαι οι άνθρωποι να μην βιώνουν αυτό που έζησα εγώ και μιλάω εκ μέρους όλων εκείνων που έχουν χάσει τους δικούς τους, όπως και η μητέρα μου, Άννα Κωστέτσου».
Η συγκλονιστική περιγραφή των τελευταίων ημερών της μητέρας του
Στη συνέχεια, ο σχεδιαστής αναφέρθηκε στη δύσκολη πορεία της μητέρας του μετά τη διάγνωση, επισημαίνοντας ότι η νόσος συχνά συγχέεται με άλλες παθήσεις, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά την αντιμετώπισή της.«Ακόμα και οι νευρολόγοι τη μπερδεύουν με τη σκλήρυνση κατά πλάκας, με το Πάρκινσον, με άλλες ασθένειες και έτσι χάνεται χρόνος, χάνεται ποιοτικός χρόνος του ασθενή. Είναι μικρή η διάρκεια που ζει κάποιος, δυστυχώς. Η μητέρα μου έφυγε μέσα σε τρία χρόνια».
«Το μόνο που λειτουργεί είναι τα μάτια του ασθενή»
Ο Βασίλειος Κωστέτσος δεν έκρυψε τη συγκίνησή του όταν περιέγραψε τις εικόνες που έχουν χαραχτεί στη μνήμη του από τη μάχη της μητέρας του με την ALS, ενώ αποκάλυψε ότι η περίοδος της ασθένειας συνέπεσε με τα χρόνια της πανδημίας.«Ούτε τρία χρόνια και έπεσε και μέσα στον κορονοϊό, δεν είχαμε τη δυνατότητα να τη δούμε. Το μόνο που υπάρχει, που λειτουργεί, είναι τα μάτια του και οι κόρες του, που κοιτάζουν με έναν τρόμο και παρακαλούν να σηκωθούν, να φύγουν από τον κόσμο αυτόν, να σταματήσουν να ταλαιπωρούνται και αυτοί και οι δικοί τους άνθρωποι».
