Ημαθία: Η Ειρήνη Αγαπηδάκη εγκαινιάζει δωρεάν προληπτικές εξετάσεις και ενισχύει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, βρέθηκε στην Ημαθία, όπου πραγματοποίησε επισκέψεις σε Περιφερειακά Ιατρεία της Φυτείας, του Αρκοχωρίου και του Αγγελοχωρίου. Στις περιοχές αυτές, οι Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) βρίσκονται σε πλήρη δράση, προσφέροντας δωρεάν υπηρεσίες προληπτικής ιατρικής. Οι ομάδες αυτές διενεργούν προληπτικούς ελέγχους τόσο στα Ιατρεία όσο και κατ’ οίκον, απευθυνόμενες σε κατοίκους ακόμη και των πιο απομακρυσμένων κοινοτήτων.

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, διαπιστώθηκε ο σημαντικός αριθμός πολιτών που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση και άλλα χρόνια νοσήματα, τα οποία μέχρι πρότινος παρέμεναν αδιάγνωστα. Το μήνυμα είναι σαφές: Η πρόληψη σώζει ζωές και αποτελεί δικαίωμα όλων.

Η κ. Αγαπηδάκη είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους των χωριών, ακούγοντας τα προβλήματά τους και ενημερώνοντας για τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία του προσυμπτωματικού ελέγχου, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

«Για εμάς, η Υγεία δεν ξεκινά από το νοσοκομείο. Ξεκινά από την πρόληψη, από την καθημερινότητα του πολίτη στο χωριό και στην περιφέρεια. Με τις Κινητές Ομάδες Υγείας σπάμε την απομόνωση και φέρνουμε το κράτος δίπλα στον άνθρωπο. Δεν περιμένουμε να νοσήσει κάποιος για να τον φροντίσουμε· πηγαίνουμε εμείς εκεί, προσφέροντας δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για σοβαρά νοσήματα. Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: Κανένας πολίτης δεν είναι μόνος του, όσο μακριά κι αν ζει από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Η πρόληψη σώζει ζωές και είναι δικαίωμα όλων».

Στο επίκεντρο η ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας είχε επίσης συναντήσεις με τους γιατρούς και τους νοσηλευτές των Περιφερειακών Ιατρείων, αναγνωρίζοντας την πολύτιμη συνεισφορά τους στην παροχή υγειονομικών υπηρεσιών στην περιφέρεια. Επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για την υλοποίηση του σχεδίου αναβάθμισης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, εστιάζοντας στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και στην ανάπτυξη αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης. Στόχος είναι ένα πιο αποδοτικό και ανθρωποκεντρικό σύστημα υγείας για όλους.