Ο Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, σκιαγράφησε τις θέσεις του για τα σύγχρονα πολιτικά ζητήματα. Επανέλαβε την άποψη ότι «αν το ΠΑΣΟΚ δεν καταφέρει να είναι ισχυρό στις επόμενες εθνικές εκλογές και επικρατήσει μια πολιτική εικόνα «Μητσοτάκη-Τσίπρα», τότε θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια επιστροφή σε εποχές τοξικότητας, μισαλλοδοξίας, έλλειψης σεβασμού προς τους θεσμούς και γενικότερης αστάθειας». Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι «η μόνη δύναμη που μπορεί να εγγυηθεί σταθερότητα, συνέπεια και αξιοπιστία, ανεξάρτητη από συμφέροντα, είναι η επιλογή του ΠΑΣΟΚ, καθώς διαθέτει πρόγραμμα, στελέχη και μια βαθιά ριζωμένη κουλτούρα δημοκρατίας και διακυβέρνησης».
Περιγράφοντας τα συστήματα εξουσίας που εκπροσωπούν οι κ.κ. Μητσοτάκης και Τσίπρας, ανέφερε: «το «επιτελικό κράτος» του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τις επιπτώσεις του στους θεσμούς, τη δημοκρατία, την οικονομία και την κοινωνία, και ένα κατ’ ουσίαν προσωπικό κόμμα-«ΙΧ» όπως αυτό που λειτούργησε στα χρόνια του Αλέξη Τσίπρα, με όσα θυμόμαστε έντονα – όπως η υπόσχεση «θα σκίσουμε τα μνημόνια», οι νόμοι «ένα άρθρο-ένα άρθρο», τα δημοψηφίσματα με αλλαγή αποτελεσμάτων, οι σκευωρίες κατά πολιτικών αντιπάλων και οι παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη. Μιλάμε για «βαθύ κράτος» τότε και τώρα. Αυτά σηματοδοτούν σταθερότητα; Πρόοδο; Πολιτική αλλαγή; Ή μήπως οπισθοδρόμηση; Η απάντηση είναι σαφώς οπισθοδρόμηση» υπογράμμισε.
Κάλεσε τους πολίτες να εμπιστευτούν τον ίδιο και το ΠΑΣΟΚ, παρουσιάζοντας την επιλογή αυτή ως «μια επιλογή προόδου, συνέπειας, αξιοπιστίας, πολιτικής αλλαγής, αλλά και μια ανεξάρτητη επιλογή». Επισήμανε την ανάγκη η Ελλάδα να γίνει «μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα, αντί να βιώσουμε ξανά τις περιπέτειες του παρελθόντος».
Επιπλέον, ο κ. Ανδρουλάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις σχέσεις διακυβέρνησης και ολιγαρχίας, τονίζοντας: «Χρειαζόμαστε μια πολιτική εξουσία χωρίς ανεξέλεγκτη δράση. Να υπάρχουν σαφή όρια στη σχέση μας με τους ολιγάρχες. Μια ισχυρή δικαιοσύνη. Ορθή διάκριση των εξουσιών. Μόνο έτσι θα έχουμε μια κοινωνία που εμπιστεύεται την πολιτική και μια οικονομία που θα μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς την παρεμβολή πολιτικών παιχνιδιών που υπονομεύουν τις επενδύσεις».
Αναρωτήθηκε εάν ο κ. Τσίπρας μπορεί να επιφέρει την «πολιτική αλλαγή», δηλώνοντας: «Το δομικό πρόβλημα της χώρας είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει μετατρέψει τη Νέα Δημοκρατία και το Μέγαρο Μαξίμου σε προσωπική του υπόθεση. Δεν υπάρχει, πλέον, κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, αλλά η παρέα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και τώρα, λέμε ότι η πολιτική αλλαγή σημαίνει να έρθει ένα άλλο πρόσωπο που έχει ήδη κυβερνήσει με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα, χρησιμοποιώντας ένα κόμμα σαν «ιδιωτική περιουσία»; Δηλαδή, να φύγει ένα σύστημα «ΙΧ» για να έρθει ένα άλλο σύστημα «ΙΧ»;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Τέλος, σχετικά με τα πολιτικά διακυβεύματα, επέμεινε στο ότι «ο κύριος πολιτικός αντίπαλος του ΠΑΣΟΚ είναι η σημερινή κυβέρνηση. Ως αξιωματική αντιπολίτευση, ο στόχος μας είναι η πολιτική αλλαγή και η νίκη στις εκλογές, ώστε η Νέα Δημοκρατία να γίνει παρελθόν». Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρθηκε σε «ηθική ήττα» του κ. Μητσοτάκη, αναφέροντας ότι «ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας θεωρεί ότι η κυβέρνηση είναι διεφθαρμένη». Πρόσθεσε: «Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι απλώς ένα παραδοσιακό κόμμα. Στέκεται απέναντι στα συμφέροντα και διαθέτει αυτονομία. Αυτό φαίνεται από τον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν. Το γεγονός ότι μια διαφορετική προσέγγιση δύο στελεχών του ΠΑΣΟΚ έγινε θέμα για μια εβδομάδα, ενώ η απαξίωση της πρότασης του πρωθυπουργού από την κα. Μπακογιάννη και τον κ. Αθανασίου έγινε μονόστηλο, δείχνει πολλά. Αν εγώ είχα προκαλέσει ό,τι έχει προκαλέσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας στη χώρα, στους θεσμούς, στην οικονομία και στην κοινωνία, θα είχα εξαφανιστεί από το πολιτικό προσκήνιο. Εδώ, κάποιοι έχουν προστάτες που προσπαθούν να καλύψουν κάθε τους λάθος, όσο σοβαρό κι αν είναι» κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.
