Συνάντηση του Νίκου Ανδρουλάκη με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ
Ο Νίκος Ανδρουλάκης είχε μια συνάντηση στη Θεσσαλονίκη με τον Συμεών Διαμαντίδη, πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδας (ΣΕΒΕ). Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναλύθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εξαγωγείς λόγω των πρόσφατων εξελίξεων σχετικά με τους δασμούς από την κυβέρνηση Τραμπ.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε την ανάγκη για διάλογο και συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να ενισχυθεί η ελληνική και η ευρωπαϊκή οικονομία. «Δυστυχώς βρισκόμαστε ενώπιον ενός εμπορικού πολέμου των επιπτώσεων του οποίου δεν μπορούμε ακόμη να εκτιμήσουμε»,δήλωσε ο κ.Ανδρουλάκης.
Πρόσθεσε ότι «για να διασφαλιστούν τα ελληνικά συμφέροντα απαιτείται μια υγιής οικονομία, η οποία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ισχυρό ανταγωνισμό και εξαγωγική ικανότητα». Επίσης τόνισε ότι το υψηλό ποσοστό εισαγωγών δείχνει ότι παρά τις προόδους που έχουν γίνει, χρειάζονται περισσότερα βήματα για τη δημιουργία μιας ανθεκτικής οικονομίας απέναντι στις τρέχουσες προκλήσεις.
«Δεν έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα», ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης, σημειώνοντας πως γνωρίζαμε από το 2008 τι θα μπορούσε να συμβεί αν επαναλαμβανόταν μια τέτοια κατάσταση. «Η Ευρώπη και η χώρα μας έπρεπε ήδη τότε να είχαν λάβει μέτρα ώστε σήμερα να μην βλέπουμε αυτή την αποδιοργάνωση μεταξύ των κρατών-μελών»,συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στην κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είπε: «Η απάντηση δεν μπορεί να είναι μόνο υπέρ των ισχυρών βιομηχανικών χωρών της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης».Υπογράμμισε πως πρέπει να βρεθεί μια ισορροπημένη λύση ώστε οι ΗΠΑ να μην εκμεταλλευτούν τις διαφοροποιήσεις στην ΕΕ εις βάρος άλλων χωρών. Γι’ αυτόν τον λόγο θεωρεί απαραίτητο το διάλογο και τη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς κατάστασης που απειλεί το διεθνές εμπόριο.
Από την πλευρά του ΣΕΒΕ, ο Συμεών Διαμαντίδης ενημέρωσε τον κ. Ανδρουλάκη ότι οι ελληνικές εξαγωγές έχουν διπλασιαστεί από το 2010 έως το 2024 παρά τις δυσκολίες όπως η οικονομική κρίση, οι πόλεμοι και η πανδημία. Επιβεβαίωσε μάλιστα ότι κάθε αύξηση τεσσάρων μονάδων στις εξαγωγές οδηγεί σε αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) κατά μία μονάδα, δηλαδή περίπου 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον στα δημόσια έσοδα για φορολογικές ελαφρύνσεις ή βοήθεια στους πολίτες χωρίς νέες δανειακές υποχρεώσεις.
Σήμερα περίπου το 80% των ελληνικών εξαγωγών πραγματοποιείται από μεγάλες επιχειρήσεις με στόχο μέχρι το 2028 αυτές οι εξαγωγές να φτάσουν στο 60% του ΑΕΠ ή στα 120 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδας έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη και αριθμεί περίπου 800 μέλη που απασχολούν συνολικά γύρω στους 80.000 εργαζόμενους καθιστώντας τον έναν από τους πιο ενεργούς φορείς στον χώρο των ελληνικών εξαγωγών σύμφωνα με τα λεχθέντα από τον κ. Διαμαντίδη.
