Ανδρουλάκης στο InSocial: Η ΝΔ στερείται εθνικής στρατηγικής – Ποιες οι συνέπειες για τη χώρα;

Ο Νίκος Ανδρουλάκης στην εκδήλωση του Ινστιτούτου InSocial για τα 25 χρόνια της Ελλάδας στην ΟΝΕ

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσε το ινστιτούτο InSocial το απόγευμα της Δευτέρας (10/3), ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, απηύθυνε χαιρετισμό. «Η ιστορία αποδεικνύει ότι μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει σημαντική επιρροή αρκεί να έχει όραμα και στρατηγικό σχέδιο που να εξυπηρετούν συγκεκριμένους εθνικούς και κοινωνικούς στόχους. Σήμερα είναι προφανές ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν διαθέτει εθνική στρατηγική. Οι αποφάσεις της φαίνεται να καθορίζονται από τις δημοσκοπήσεις και την αποφυγή πολιτικού κόστους», τόνισε.

Πρόσθεσε επίσης ότι υπάρχει διάχυτη απαισιοδοξία στην κοινωνία, με έντονα συναισθήματα καχυποψίας και οργής, καθώς δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών οι απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν προκύψει δεν δίνονται αλλά πολλαπλασιάζονται. Εδώ και έξι χρόνια, αντί για πολιτικές που θα οδηγούσαν σε κοινωνική σύγκλιση και βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη εφαρμόζεται ένα σχέδιο ενίσχυσης των οικονομικών ελίτ εις βάρος των μεσαίων στρωμάτων και των πιο ευάλωτων ομάδων.

«Σε μια εποχή ταχύτατων γεωπολιτικών εξελίξεων, ιδιαίτερα μετά την εκλογή του Τραμπ στις ΗΠΑ, η Ελλάδα παραμένει θεατής χωρίς να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για το μέλλον της Ευρώπης», υπογράμμισε ο Ανδρουλάκης. Αναφερόμενος στο ΠΑΣΟΚ υπό την προεδρία του Κώστα Σημίτη σημείωσε πως ήταν συνδιαμορφωτής σημαντικών ευρωπαϊκών πολιτικών.

Διπλή Κοινωνική Σύγκλιση: Ο Εθνικός Στόχος

Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε ως νέο εθνικό στόχο τη «διπλή κοινωνική σύγκλιση», τονίζοντας πως είναι πιο απαραίτητη από ποτέ: «Πρέπει να υπάρξει σύγκλιση με τα πιο ανεπτυγμένα κράτη-μέλη αλλά και ενδογενής σύγκλιση». Στον πυρήνα αυτού του στόχου πρέπει να βρίσκεται η δραστική μείωση των ανισοτήτων στην ελληνική κοινωνία ώστε όλοι οι πολίτες μας να μπορούν να επωφελούνται από τις δυνατότητες μιας βιώσιμης ανάπτυξης.

Δήλωσε επίσης ανήσυχος για την αυξανόμενη δυσαρέσκεια λόγω άδικων κυβερνητικών επιλογών που μπορεί να μειώσει τη στήριξη προς τον στόχο εξωτερικής σύγκλισης: «Παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει προσφέρει περισσότερους πόρους στο Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με τον πληθυσμό μας μέσω επιδοτήσεων και χαμηλότοκων δανείων, παρατηρείται αύξηση αντιευρωπαϊκών αισθημάτων», διευκρίνισε.

Σημείωσε τέλος πως «25 χρόνια μετά την ένταξή μας στο ευρώ έχουμε υποχρέωση να εμπνεύσουμε ξανά τους Έλληνες πολίτες μέσω ενός βαθιά κοινωνικού κι αναπτυξιακού οράματος που θα αναβιώσει την αυτοπεποίθησή μας». Ο Ανδρουλάκης δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμο ν’ ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αυτής της ιστορικής συγκυρίας.

Υπενθύμισε τη ρήση του Κώστα Σημίτη σύμφωνα με την οποία «η ένταξη στο ευρώ άλλαξε μόνιμα τη εικόνα μιας Ελλάδας μικρής κι ανασφαλούς» εξηγώντας πώς αυτή ήταν μία πρόκληση πέρα από τα οικονομικά ωφέλη μιας μικρής οικονομίας όπως αυτή της Ελλάδας κατά τη διάρκεια μεγάλων συναλλαγματικών κινδύνων.

«Ωστόσο ο κύριος πολιτικός στόχος πίσω από αυτήν ήταν η κοινωνική σύγκλιση μεταξύ Ελλάδας και άλλων ανεπτυγμένων κρατών-μελών. Η ισχυρή ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα καλύτερους μισθούς κι ένα ισχυρότερο κράτος πρόνοιας καθώς οι δημόσιες δαπάνες είχαν αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2004», πρόσθεσε ο κ. Ανδρουλάκης.
Ακόμη τόνισε: «Αποδειχθήκαμε ως παράταξη ότι μπορούμε ν’ επιτύχουμε αυτά που φαντάζουν αδύνατα όταν θέτουμε σαφείς εθνικούς στόχους» σημειώνοντας πως αυτό συνέβαλε στη θέση της χώρας στον πυρήνα της Ευρώπης ενώ βελτίωσε τη φωνή μας στα διεθνή κέντρα λήψης αποφάσεων.

Tέλος ανέφερε την ιστορική επιτυχία εισόδου της Κύπρου στην ΕΕ παρά τις δυσκολίες λόγω Κυπριακού ζητήματος κάνοντας αιχμές για τις αρνητικές εξελίξεις στη χώρα μετά τις αλλαγές κυβέρνησης τον Μάρτιο του 2004.
«Η προσπάθεια υπονόμευσης εκείνης περιόδου είχε σοβαρές συνέπειες όπως δημοσιονομικές αποκλίσεις» κατέληξε χαρακτηριστικά.