Δανειολήπτες Ελβετικού Φράγκου: Μια Ασφυκτική Κατάσταση
«Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει και η κατάσταση για τους 70.000 δανειολήπτες που έχουν λάβει δάνεια σε ελβετικό φράγκο έχει γίνει αφόρητη λόγω της σημαντικής αύξησης της ισοτιμίας του ελβετικού φράγκου σε σχέση με το ευρώ» επισημαίνει η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ, μέσω ερώτησης που κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Η αλλαγή στην ισοτιμία έχει σχεδόν διπλασιάσει τα χρέη των δανειοληπτών,τη στιγμή που τα ευρωενωσιακά μνημόνια που εφαρμόστηκαν από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ έχουν οδηγήσει σε δραματική μείωση του εισοδήματός τους. Τα δάνεια που διαφήμιζαν οι τράπεζες, συχνά χωρίς να ενημερώνουν τους δανειολήπτες για τις πραγματικές συνθήκες ή επικαλούμενοι μικρές αλλαγές στην ισοτιμία του ελβετικού φράγκου, αποδείχθηκαν επενδυτικά προϊόντα υψηλού κινδύνου. Οι όροι των συμβάσεων είναι δυσμενείς και μονομερείς εις βάρος των οφειλετών, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να ζουν υπό τον φόβο πλειστηριασμών καθώς το 33% των δανείων είναι ‘μη εξυπηρετούμενα’. Το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νόμοι όλων των κυβερνήσεων αφήνουν εκτεθειμένους αυτούς τους υπερχρεωμένους πολίτες» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι ευρωβουλευτές υπέβαλαν σειρά ερωτήσεων: «Πώς προτίθεται να αντιδράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο αίτημα για άμεση ρύθμιση σχετικά με αυτούς τους δανειολήπτες ώστε:
- Η αξία των χρεών σε ελβετικό φράγκο να επαναϋπολογίζεται βάσει της αρχικής ισοτιμίας κατά την εκταμίευση; Από το νέο ποσό θα αφαιρούνται τα ποσά που ήδη έχουν καταβληθεί για την εξόφληση του χρέους καθώς και τυχόν κεφαλοποιημένοι τόκοι;
- Σε περίπτωση που το σύνολο των καταβολών ξεπερνά τη νέα οφειλή από τον υπολογισμό αυτό, το πλεονάζον ποσό να επιστρέφεται στον οφειλέτη από τις τράπεζες ή τα funds στα οποία έχει μεταβιβαστεί;
- Να σταματήσουν όλες οι διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλες πιέσεις από πιστωτικά ιδρύματα και funds κατά των οφειλετών ή εγγυητών αυτών;
