«Αθήνα Ψηλά»: Σφράγιση του Πολυδύναμου Κέντρου Αστέγων ζητά ο Συνήγορος του Πολίτη!

Ανησυχία για την κατάσταση στο Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων της Αθήνας

Η παράταξη «Αθήνα Ψηλά» του Κώστα Μπακογιάννη εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων του δήμου Αθηναίων. Στηριζόμενη σε επιστολή που φέρεται να έχει αποστείλει ο Συνήγορος του Πολίτη πριν από λίγο καιρό, η παράταξη αναφέρει λεπτομερώς τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται: «Με έντονο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ), το οποίο μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε ως βασικός πυλώνας στήριξης για τους πιο ευάλωτους πολίτες της πόλης. Η κατάσταση έχει φτάσει σε σημείο όπου ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει τη συνολική σφράγιση του Πολυδύναμου Κέντρου, προειδοποιώντας ότι η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης και επανένταξης των φιλοξενούμενων.»

Σε επιστολή προς τον Δήμο,το ειδικό κλιμάκιο επιστημόνων που πραγματοποίησε αυτοψία στις εγκαταστάσεις της οδού Λιοσίων αναφέρει χαρακτηριστικά: «Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για τις απόψεις και τις ενέργειές σας σχετικά με την αντιμετώπιση των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης των άστεγων συμπολιτών μας στις δομές του Δήμου,συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων προσωρινής στέγασης και παροχής υπηρεσιών.» Επιπλέον, προτείνουν συνεργασία με το επιστημονικό προσωπικό για τη συνολική σφράγιση της δομής ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες απολύμανσης και συντήρησης.

Τα ευρήματα από την αυτοψία δείχνουν ότι απαιτείται άμεση παρέμβαση από τον Δήμο. Μεταξύ άλλων εντοπίστηκαν: «σοβαρό πρόβλημα ύπαρξης κοριών και τρωκτικών, ανεπαρκής καθαριότητα, δυσκολίες προσβασιμότητας για άτομα με κινητικές ανάγκες καθώς επίσης σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό φύλαξης καθώς και ψυχικής υποστήριξης.» Αυτές οι καταστάσεις είναι αποτέλεσμα αδιαφορίας εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής εδώ κι 1,5 χρόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mάλιστα αντί να αναλάβει δράσεις ευθύνης, η διοίκηση προχωρά σε επικίνδυνες κινήσεις.Για πρώτη φορά στην ιστορία αυτού του ιδρύματος η διοίκηση περνά στα χέρια αντιδημάρχου ακυρώνοντας έτσι την ανεξαρτησία αυτού του οργανισμού. Επιπλέον οι υπεύθυνοι που είχαν προηγουμένως τον έλεγχο έχουν αντικατασταθεί από άτομα χωρίς συμβάσεις εργασίας.

Ποιες διαδικασίες χρησιμοποιούνται για την επιλογή αυτών των ατόμων; Είναι αποδεκτό να εργάζονται χωρίς νόμιμη σύμβαση ενώ έχουν πρόσβαση στα ευαίσθητα δεδομένα πολιτών;

Tην ίδια στιγμή το πρόγραμμα street work βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση. Ποιες είναι οι δράσεις σας για την ενίσχυση αυτής της ομάδας; Το Πολυδύναμο Κέντρο δημιουργήθηκε το 2020 προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια στους αστέγους στην πόλη μας ενώ παραδόθηκε σε εξαιρετική κατάσταση.

Είναι επιβεβλημένο η σημερινή διοίκηση να δώσει απαντήσεις σχετικά με αυτήν την κρίσιμη κατάσταση που οδηγεί στη δραματική υποβάθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών στον δήμο μας. Οι συμπολίτες μας αξίζουν αξιοπρέπεια κι όχι ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης όπως ποντίκια ή κοριοί. Η Αθήνα δεν αξίζει αυτόν τον κατήφορο.