«Αξιολόγηση Νοσοκομείων: Οι Ασθενείς Μιλούν με Ένα Απλό SMS!»






Αξιολόγηση Ιατρικών Υπηρεσιών μέσω SMS

Αξιολόγηση Ιατρικών Υπηρεσιών μέσω SMS από Ασθενείς

Σε λίγες εβδομάδες, θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των ιατρικών υπηρεσιών μέσω SMS, που θα πραγματοποιείται από τους ασθενείς κατά την έξοδό τους από το νοσοκομείο.Από τον προσεχή Απρίλιο, οι ασθενείς που νοσηλεύονται σε δημόσια νοσοκομεία θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν τις υπηρεσίες υγείας που λαμβάνουν μέσω μιας καινοτόμου ψηφιακής εφαρμογής.

Η πρωτοβουλία αυτή προέρχεται από το υπουργείο Υγείας και εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο ψηφιακής μεταρρύθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την έναρξη αυτής της διαδικασίας, η οποία είναι μέρος ενός γενικότερου σχεδίου αξιολόγησης όλων των δημόσιων υπηρεσιών. Σε αυτό θα συμμετέχουν 4 εκατομμύρια πολίτες που θα λάβουν ένα λεπτομερές ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών. «Αυτό θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση και να ενισχύσουμε τη λογοδοσία. Ο τελικός κριτής του κράτους είναι ο πολίτης, και για πρώτη φορά του δίνουμε τα εργαλεία να μας αξιολογήσει συνολικά και να προτείνει αλλαγές», τόνισε.

Επιπλέον, αναφερόμενος στα δημόσια νοσοκομεία ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η υγειονομική περίθαλψη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τους πολίτες: «Θέλουμε οι πολίτες να έχουν λόγο στην ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Δεν μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονο κράτος αν δεν διαθέτουμε ένα λειτουργικό σύστημα υγειονομικής φροντίδας». Η συνεχής αξιολόγηση και βελτίωση των δημόσιων νοσοκομείων είναι επιτακτική ανάγκη.

Λειτουργία του Συστήματος Αξιολόγησης μέσω SMS

Μετά την αποχώρησή τους από το νοσοκομείο, κάθε ασθενής θα παραλαμβάνει ένα γραπτό μήνυμα (SMS) στο κινητό του με έναν σύνδεσμο προς ένα ερωτηματολόγιο. Μέσω αυτού του εργαλείου, οι ασθενείς μπορούν να καταθέσουν τις εμπειρίες τους σχετικά με τη διάρκεια της παραμονής τους στο νοσοκομείο αναφέροντας τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία.

Τα δεδομένα αυτά θα αναλύονται από το υπουργείο Υγείας ώστε να εντοπιστούν κρίσιμα ζητήματα και να εφαρμοστούν απαραίτητες παρεμβάσεις για τη βελτίωση του ΕΣΥ. Η διαδικασία αυτή έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ομοιόμορφη σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία καλύπτοντας όλη την πορεία ενός ασθενούς: από την αρχική επίσκεψη στα επείγοντα μέχρι την έξοδο.

Δομή Ερωτηματολογίου

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 36 ερωτήσεις οργανωμένες σε επτά βασικούς τομείς:

  • Πρόσβαση στο Νοσοκομείο
  • Οργάνωση και Συντονισμός Φροντίδας
  • Pοιότητα Υπηρεσίας & Επαρκεια Προσωπικού
  • Συμμετοχή Ασθενούς στη Λήψη Αποφάσεων
  • Καθαριότητα & Συνθήκες Υγιεινής
  • Eνημέρωση & Στήριξη κατά την Έξοδο
  • Total Care Evaluation

Aνonymity and Process Details

<

Kαθώς εισέρχονται στην πλατφόρμα για πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο οι ασθενείς πρέπει πρώτα
να αυθεντικοποιούνται χρησιμοποιώντας τον λογιστικό κωδικό Taxisnet. Ωστόσο , όλες οι απαντήσεις διαφυλάσσονται ανώνυμα εξασφαλίζοντας έτσι ότι κανένας δεν φοβάται συνέπειες όταν εκφράζει τις γνώμες ή τις εμπειρίες τους . Μετά τη συμπλήρωση , όλοι όσοι συμμετείχαν λαμβάνουν μήνυμα ευχαριστίας . Οι πρώτοι αναλυτές αναμένονται τον Ιούνιο .Τον Ιούλιο , διορθωτικές δράσεις πρόκειται ν’αναληφθούν ενώ μέχρι τον Οκτώβριο εξετάζεται η πιθανότητα επέκτασης στους Τομές επειγόντων περιστατικών καθώς επίσης στα Παιδιατρικά Νοσηλευτικά ιδρύματα.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία χρηματοδοτείται απ’ το Ταμείο Ανάκαψης κι Ανθεκτικότητας στόχος της οποίας είναι η δημιουργία μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης στη Δημόσια Υγειά .
Κάθε Νοσηλευτήριο αποκλειστικά έχει πρόσβαση στις δικές του εκτιμήσεις ενώ τέλος έτους , υπουργείου υγειας θ’εκδώσει συνολική έκθεση σχετικά με το ΕΣΥ παρουσιάζοντας παρεμβάσεις σύμφωνα με παρατηρήσεις πολιτών.