Συζήτηση στη Μνήμη του Κώστα Σημίτη
«Ο Κώστας Σημίτης σίγουρα συγκαταλέγεται στο φάσμα των πολύ μεγάλων πολιτικών προσωπικοτήτων της χώρας μας», ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, στη μνήμη του πρώην πρωθυπουργού. Τη συζήτηση συντόνισε ο Γιάννης Πρετεντέρης, δημοσιογράφος και εκδότης της Εφημερίδας «Το Βήμα», ο οποίος είχε συνομιλίες με την κόρη του Κώστα Σημίτη, Μαριλένα, καθώς και με άλλες πολιτικές προσωπικότητες που συνεργάστηκαν στενά μαζί του κατά τη διάρκεια της θητείας του στην κυβέρνηση: την Άννα Διαμαντοπούλου, τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Η Άννα Διαμαντοπούλου,πρόεδρος του «Δικτύου»,άνοιξε τη συζήτηση αναφερόμενη στην κρίσιμη σημασία των μεταρρυθμίσεων για την Ελλάδα και την Ευρώπη. «Ο Κώστας Σημίτης ανήκει στους Έλληνες που άφησαν έργο και ισχυρό αποτύπωμα στην ανάπτυξη της χώρας», τόνισε χαρακτηριστικά. Συμπλήρωσε ότι θα παραμείνει ιστορική μορφή για τις ιδέες και τη δημιουργία ενός εκσυγχρονιστικού κινήματος εντός του ΠΑΣΟΚ. «Ήταν ο μέντοράς μου», δήλωσε η Διαμαντοπούλου, προσθέτοντας ότι η ικανότητά του να υπηρετεί το όραμά του με σχέδιο και αφοσίωση την ενέπνευσε ιδιαίτερα.
Αναφερόμενη στον ανθρώπινο χαρακτήρα του, περιέγραψε τον Σημίτη ως έναν ευγενικό άνθρωπο που ποτέ δεν χρησιμοποιούσε προσβλητικές φράσεις ή δεν έκανε επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο. Τον χαρακτήρισε βαθιά δημοκράτη λέγοντας ότι «ήταν αγωνιστής με αιτία».
Ακολούθως μίλησε ο Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην υπουργός Εξωτερικών (2013-15) και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Ξεκίνησε λέγοντας πως ο Κώστας Σημίτης πορεύθηκε πάντα σύμφωνα με τις δικές τους πολιτικές πεποιθήσεις με συνέπεια κι ευθύτητα. Τον αποκάλεσε «δεύτερο ιδρυτή»του ΠΑΣΟΚ καθώς καθόρισε το δυτικό εκσυγχρονιστικό ρεύμα μέσα στο κόμμα.
«Με εντυπωσίαζε πάντα πόσο πολύ ΠΑΣΟΚ ήταν ο Κώστας Σημίτης», ανέφερε ενώ μίλησε για τα σημαντικά επιτεύγματα όπως η ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ αλλά και οι Ολυμπιακοί Αγώνες το 2004 καθώς επίσης τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιήθηκαν επί των ημερών τους.
Η Μαριλένα Σημίτη ανέφερε στοιχεία από τις θεμελιωδώς αρχές πολιτικής σκέψης που πρέσβευε ο πατέρας της όπως είναι η πίστη στην πρόοδο μέσω γνώσης κι ορθολογισμού: «Ήταν άνθρωπος δράσης· ενδιαφερόταν τόσο για τους στόχους όσο κι για τα αποτελέσματα». Υπογράμμισε πως είχε πει ότι πρέπει να γνωρίζει κανείς πότε να περιμένει ή να παρέμβει προγραμματίζοντας μακροπρόθεσμα στρατηγικές.»
Tελευταίος πήρε τον λόγο ο υπουργός Προστασίας Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναφέροντας τη λεγόμενη “Σχολή Σημίτη”,εστιάζοντας στη σημασία καθημερινής προόδου: “Κάνω ένα βήμα μπροστά καθημερινά” είπε χαρακτηριστικά σχετικά με τους στόχους βελτίωσης των συνθηκών ζωής.
Περιγράφοντας τον κ.Σημίτη ως έναν αποφασιστικό πολιτικό σημείωσε πως “μας έβαλε στις ‘πρώτες καρέκλες’” αναφορικά με την ένταξής μας στην ΟΝΕ καταλήγοντας πως το αποτύπωμά Του είναι τεράστιο.”
