Συνεχιζόμενη δίκη για την τραγωδία στο Μάτι
Με φωνές και εντάσεις συνεχίζεται σήμερα (13.03.2025) η δίκη που αφορά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι. Το Εφετείο Αθηνών είναι γεμάτο από ανθρώπους που βίωσαν την κόλαση της φωτιάς,καθώς και από συγγενείς των θυμάτων που χάθηκαν στην καταστροφή.
Καθώς οι παριστάμενοι περιμένουν την αγόρευση της εισαγγελέως, η οποία θα αναδείξει τους υπεύθυνους για το τραγικό συμβάν με 104 θύματα, ξέσπασε ένταση κατά την είσοδο των συγγενών των θυμάτων στην αίθουσα. Η αστυνομία ήταν παρούσα και κατάφερε να ηρεμήσει τα πνεύματα.
Από νωρίς το πρωί, έξω από το Εφετείο συγκεντρώθηκαν οι συγγενείς των θυμάτων κρατώντας πλακάτ με τις λέξεις «κακούργημα» και «δικαιοσύνη», απαιτώντας αυστηρότερες ποινές για όσους εμπλέκονται στην υπόθεση. «Εγώ είμαι εγκαυματίας και εκπροσωπώ τους συγγενείς των θανόντων καθώς και τους εγκαυματίες. Η ιστορία έχει ήδη δείξει τι συνέβη σε εμάς. Είμαστε καμένες ψυχές,σωματικά και ψυχικά»,δήλωσε η Κάλλι Αναγνώστου,πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θανόντων και Εγκαυματιών.
«Έχουμε υποστεί απώλειες αμέτρητες ζωές», πρόσθεσε συνεχίζοντας να εκφράζει τη δυσαρέσκεια της απέναντι στη λειτουργία του κράτους.
Οι μαρτυρίες των συγγενών είναι συγκλονιστικές: γονείς που έχουν χάσει τα παιδιά τους εξακολουθούν να ζητούν δικαιοσύνη επτά χρόνια μετά την τραγωδία. «Το παιδί μου πνίγηκε στη θάλασσα στα 25 του χρόνια ενώ ήξερε κολύμπι… Δεν άντεξε τις συνθήκες», ανέφερε η Αθηνά Μουτάφη πριν μπει στην αίθουσα του δικαστηρίου.
Η ίδια περιέγραψε τις δραματικές στιγμές εκείνης της ημέρας: «Φύγαμε από το σπίτι στις 18:20 αφήνοντας το αυτοκίνητο πίσω μας χωρίς άλλη επιλογή παρά μόνο τη θάλασσα… Ήταν μια κατάσταση απελπισίας». Στη συνέχεια τόνισε ότι προσπαθούσε συνεχώς να βρει τα παιδιά της μέσα στα κύματα που έρχονταν.
“Ελπίζουμε ότι αυτό θα μετατραπεί σε κακούργημα αντί πλημμελήματος”, είπε σχετικά με τη διαδικασία ομιλώντας για τον κίνδυνο επανάληψης τέτοιων γεγονότων αν δεν υπάρξουν αυστηρές ποινές.
Η πρωτόδικη απόφαση
Pεπόρτερ καλούνται σήμερα να σχολιάσουν την ετυμηγορία του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου όπου 15 κατηγορούμενοι αθωώθηκαν ενώ άλλοι 5 πρώην στελέχη της πυροσβεστικής καταδικάστηκαν σε χαμηλές ποινές μετατρέψιμες σε χρηματικές.
Η δίκη αφορά σοβαρές κατηγορίες όπως ανθρωποκτονίες εξ αμελείας αλλά επίσης συμπεριλαμβάνει σωματικές βλάβες στους επιζήσαντες.
Οι επικεφαλής τότε της Πυροσβεστικής κρίθηκαν ένοχοι αλλά αρκετοί άλλοι αφέθηκαν ελεύθεροι σύμφωνα με προηγούμενες αποφάσεις.
