Νέο Πρόγραμμα Επιχορήγησης για Ανέργους στη Δυτική Μακεδονία
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ένα πρόγραμμα επιχορήγησης για την υποστήριξη επιχειρήσεων που στοχεύει στην απασχόληση ανέργων, με προϋπολογισμό 10.7 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο διαχειρίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).
Στο πλαίσιο της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ), η ΔΥΠΑ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που ενισχύουν τους πολίτες και επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής. Μια από τις πιο πρόσφατες δράσεις είναι το νέο «ειδικό πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων, πρώην εργαζομένων σε εταιρείες που επηρεάστηκαν από τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης στα Εδαφικά Σχέδια Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΣΔΙΜ) στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη».
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 10,7 εκατ. ευρώ και σκοπεύει να δημιουργήσει 1.000 νέες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης για άτομα εγγεγραμμένα στο μητρώο ανεργίας της ΔΥΠΑ.
Η διάρκεια της επιχορήγησης φτάνει τους 12 μήνες και κυμαίνεται από το 70% του μισθού και των εισφορών για κοινούς ανέργους (829,50 ευρώ μηνιαίως ή συνολικά 9.954 ευρώ) έως το 100% του μισθού για ανέργους που πληρούν τα κριτήρια του ΔΑΜ (1.185 ευρώ μηνιαίως ή συνολικά 14.220 ευρώ).
Το πρόγραμμα αφορά άτομα που έχουν εργαστεί σε παρακμάζουσες βιομηχανίες όπως οι δραστηριότητες εξόρυξης λιγνίτη καθώς και σε μετασχηματιζόμενους τομείς όπως η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας.
Στατιστικά Στοιχεία Απασχόλησης και Κατάρτισης
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι δαπάνες της ΔΥΠΑ σχετικά με την απασχόληση και κατάρτιση στην περιοχή ξεπερνούν τα 88 εκατ. ευρώ συνολικά.
Aπό αυτά, οι ωφελούμενοι από προγράμματα απασχόλησης φτάνουν τους 15.130,εκ των οποίων οι 4.323 συμμετέχουν σε δράσεις σχετικές με την απολιγνιτοποίηση. Από αυτούς τους ωφελούμενους, το ποσοστό γυναικών είναι στο 61%, ενώ οι νέοι κάτω των 29 ετών αποτελούν το 53%. Επί πλέον, ποσοστό περίπου τουλάχιστον του ενός τρίτου είναι μακροχρόνια άνεργοι – ομάδες δηλαδή πολιτών που συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στην αγορά εργασίας.
Mιλώντας στο Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων ο διοικητής της ΔΥΠΑ κος Σπύρος Πρωτοψάλτης τόνισε ότι η υπηρεσία συνεχίζει να επενδύει στρατηγικά στους ανθρώπους της περιοχής μέσω εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης κι απασχόλησης ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.
“Είναι αδήριτη ανάγκη να παρέχουμε έμπρακτη στήριξη στους ευάλωτους πληθυσμούς της περιοχής…”
“Η μείωση της ανεργίας στη Δυτική Μακεδονία…
“…είμαστε αποφασισμένοι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου εργασία…
