Αύξηση στην αξία εξαγωγών ελληνικών φρούτων και λαχανικών
Η αξία των εξαγωγών ελληνικών φρούτων και λαχανικών παρουσίασε αύξηση 1 δισ. ευρώ μέσα σε τέσσερα χρόνια,από 2,2 δισ. το 2019 σε 3,2 δισ. το 2023, όπως ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της έκθεσης «Freskon» στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση εργάζεται για την ανάπτυξη πολιτικών που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του πρωτογενούς τομέα. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες για τους νέους αγρότες καθώς και στη μεταποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής υποδομής. Ειδικά για τις θερμοκηπιακές καλλιέργειες σημείωσε ότι έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση που αφορά μια πρόσκληση που μπορεί να ξεπεράσει τα 600 εκατ. ευρώ. Ο στόχος είναι να αυξηθούν οι θερμοκηπιακές καλλιέργειες κατά 50%, καθώς αυτές απαιτούν λιγότερους υδάτινους πόρους και έχουν χαμηλότερο ενεργειακό κόστος ενώ είναι πιο ανθεκτικές στις κλιματικές αλλαγές.
Στη συνέχεια μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, επισημαίνοντας ότι πρέπει να γίνει συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με τους δασμούς που επιβάλλουν οι ΗΠΑ.
Ο κ. Τσιάρας εξέφρασε την ικανοποίησή του τόσο για τον αριθμό όσο και για την ποιότητα των συμμετοχών στην φετινή διεθνή εμπορική έκθεση «Freskon».
Από τη μεριά του, ο αναπληρωτής υπουργός Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης Πολωνίας Michal Kolodziejczak επισήμανε πως στόχος της πολωνικής προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του αγροτικού τομέα. Ο ίδιος εγκαινίασε νωρίτερα το περίπτερο της Πολωνίας στην έκθεση «Freskon», αναφέροντας ότι σύμβολο αυτής της προεδρίας είναι το μήλο – μια επιλογή καθόλου τυχαία καθώς η Πολωνία κατέχει τη πρώτη θέση στην Ευρώπη και τέταρτη παγκοσμίως στην παραγωγή μήλων.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει με 26 επιχειρήσεις στη «Freskon», όπως δήλωσε η Περιφερειάρχης Αθηνά Αηδονά χαρακτηρίζοντας την έκθεση ως μία πολύ σημαντική διοργάνωση για τον πρωτογενή τομέα αλλά και τους επαγγελματίες στον χώρο των νωπών προϊόντων στα Βαλκάνια.
Ο διευθυντής του περιοδικού Φρουτονέα Παναγιώτης Ορφανός αναφέρθηκε επίσης στη σπουδαιότητα αυτής της διοργάνωσης ενώ ο Θεόδωρος Δημητριάδης από την O.MIND CREATIVES τόνισε τη σημασία συνεργασίας μεταξύ των κλάδων logistics και φρέσκων προϊόντων κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών.
Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας έκανε λόγο για τα σημαντικά μεγέθη αλλά κι ιστορία της «Freskon», υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία αυτού του γεγονότος για τη χώρα μας ενώ εξέφρασε ιδιαίτερη εκτίμηση προς τη συμμετοχή της Πολωνίας φέτος.
Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν επίσης οι υφυπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης Διονύσης Σταμενίτης κι Χρήστος Κέλλας μαζί με εκπροσώπους από τις αρχές αυτοδιοίκησης καθώς πλήθος κόσμου ενδιαφερόταν να παρακολουθήσει αυτήν την εκδήλωση.
Η «Freskon», ένα σημαντικό σημείο συνάντησης παραγωγών αλλά κι εμπόρων στον χώρο των νωπών προϊόντων θα διαρκέσει μέχρι τις 12 Απριλίου συγκεντρώνοντας συνολικά 275 εκθέτες από διάφορες χώρες.
Η είσοδος απευθύνεται αποκλειστικά σε επαγγελματίες επισκέπτες με ωράριο λειτουργίας: Παρασκευή (11 Απριλίου) από τις 10:00 έως τις 19:00 κι Σάββατο (12 Απριλίου) από τις 10:00 έως τις 17:00.
