Ανοίγει ξανά η Εθνική Πινακοθήκη μετά τον βανδαλισμό
Η Εθνική Πινακοθήκη επαναλειτουργεί σήμερα, Πέμπτη (13.3.2025), με τα τέσσερα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη να βρίσκονται στο πάτωμα, έπειτα από το περιστατικό του βανδαλισμού που συνέβη τη Δευτέρα (10.3.2025). Ο Νίκος Παπαδόπουλος, βουλευτής της Νίκης, προκάλεσε ζημιές σε αυτά τα έργα κατά την επίσκεψή του.
Η πινακοθήκη είχε κλείσει προσωρινά λόγω της επίθεσης και σήμερα ανοίγει και πάλι τις πόρτες της για το κοινό. Σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη,αποφασίστηκε να παραμείνουν τα κατεστραμμένα έργα στο δάπεδο ως μαρτυρία της επίθεσης.
Σημαντική απόφαση για την έκθεση των έργων
Οι τέσσερις πίνακες θα παραμείνουν στο δάπεδο, με δύο από αυτούς να έχουν σπασμένες τις γυάλινες προθήκες τους. Σε ένα συνοδευτικό κείμενο που εκτίθεται στον χώρο – διαθέσιμο και στα αγγλικά – αναφέρεται ότι αυτή η επιλογή δεν είναι παράλειψη αποκατάστασης αλλά μια συνειδητή ενέργεια που αποσκοπεί στην ανάδειξη της βίας ως κοινωνικού φαινομένου.
Οι δηλώσεις του Νίκου Παπαδόπουλου
Ο Νίκος Παπαδόπουλος εξήγησε την πράξη του λέγοντας ότι θεωρεί τα συγκεκριμένα έργα «βλάσφημα» και «κουρελουργήματα».Υποστήριξε πως είχε δεσμευτεί στην Παναγία να κάνει ό,τι μπορεί για να αφαιρεθούν από την πινακοθήκη και δήλωσε ότι όταν είδε παιδιά στον χώρο έχασε την ψυχραιμία του.
“Έπρεπε με κάθε τρόπο να προστατέψω τα παιδιά”, τόνισε ο ίδιος. Πρόσθεσε πως “το αποτέλεσμα νομίζω μας δικαίωσε”, ενώ εξέφρασε τη λύπη του για τη μέθοδο που χρησιμοποίησε: “Εγώ είμαι ένας πολύ φιλήσυχος άνθρωπος και πατέρας”.
Διαμαρτυρίες έξω από την πινακοθήκη
Την Τετάρτη το μεσημέρι σημειώθηκε ένταση έξω από την Εθνική Πινακοθήκη όταν μια ομάδα φανατικών χριστιανών επιτέθηκε σε μέλη πολιτιστικών σωματείων που διαδήλωναν ειρηνικά υπέρ της ελευθερίας έκφρασης.
