Φιλίτσα Καλογεράκου: Αποκαλύψεις για τον κόσμο της υποκριτικής και τις τοξικές συμπεριφορές στον απόηχο του #metoo

Για το κίνημα metoo αναφέρθηκε μεταξύ άλλων η Φιλίτσα Καλογεράκου.


Σε συνέντευξή της στο περιοδικό «Λοιπόν» και τον Ανδρέα Θεοδώρου ανέφερε:

Πιστεύετε ότι ο χώρος της υποκριτικής έχει καθαρίσει μετά το metoo;


Αν πιστεύουμε ότι το ζήτημα περιορίζεται μόνο σε δύο ή τρία άτομα που κατέφυγαν στη δικαιοσύνη κάνουμε λάθος. Ο χώρος δεν έχει εξυγιανθεί πλήρως κατά τη γνώμη μου. Χρειαζόμαστε περισσότερη επαγγελματική ευγένεια και σεβασμό προς τους συναδέλφους ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας.

Έχετε δηλώσει ότι στο παρελθόν υπήρξατε θύμα παρενόχλησης. Μετανιώσατε που δεν καταγγείλατε τότε την κατάσταση;

Είχα μιλήσει δημόσια για αυτά τα περιστατικά και όχι μόνο εγώ πριν από τις αποκαλύψεις με την Μπεκατώρου και τη Δούκα. Ωστόσο όλοι μου έλεγαν μονότονα «Τι να κάνουμε; Έτσι είναι αυτός ο χώρος». Αυτή η νοοτροπία ήταν διάχυτη.

Έχετε βιώσει ποτέ συνεργασίες με τοξικές συμπεριφορές; Πώς αντιδράσατε;

Σίγουρα έχω αντιμετωπίσει τέτοιες συμπεριφορές. Σε κάποιες περιπτώσεις υπέμεινα σιωπηλά ενώ σε άλλες αντέτεινα τη φωνή μου. Μόνο εγώ γνωρίζω τα δάκρυα και τις αϋπνίες που προκάλεσαν οι στενοχώριες αυτές. Κατέληξα όμως στο συμπέρασμα ότι είναι καλύτερο να μιλώ ανοιχτά κι όποιο αποτέλεσμα προκύψει. Γι’ αυτό μπορώ να κοιτάζω όλους στα μάτια χωρίς ενοχές και να κοιμάμαι ήσυχη κάθε βράδυ.