Σοβαρή Κρίση στη Λωρίδα της Γάζας
Η πρόεδρος του Ερυθρού Σταυρού περιέγραψε την κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας ως «κόλαση επί της γης», προειδοποιώντας ότι τα αποθέματα στο νοσοκομείο εκστρατείας του οργανισμού θα εξαντληθούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. «Βρισκόμαστε τώρα σε μια κατάσταση που θα πρέπει να την περιγράψω ως κόλαση επί της γης (…) Ο κόσμος δεν έχει πρόσβαση σε νερό, ηλεκτρικό, τρόφιμα, σε πολλές περιοχές» του θύλακα, ανέφερε η Μιριάνα Σπόλιαριτς μιλώντας στο πρακτορείο Reuters από τη Γενεύη.
Απουσία Ανθρωπιστικής Βοήθειας
Από τις 2 Μαρτίου,όταν το Ισραήλ έκλεισε τα σύνορα για φορτηγά με ανθρωπιστική βοήθεια,δεν έχει εισέλθει καμία βοήθεια στη Γάζα.Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά της Χαμάς ανανεώθηκαν στις 18 Μαρτίου.
Το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ υποστηρίζει ότι 25.000 φορτηγά με ανθρωπιστικά εφόδια είχαν εισέλθει στη Γάζα κατά τη διάρκεια μιας εκεχειρίας και ότι η Χαμάς χρησιμοποίησε αυτή τη βοήθεια για να ενισχύσει τις στρατιωτικές δυνάμεις της, κάτι που η οργάνωση αρνείται.
Κατάσταση στα Νοσοκομεία
Η Σπόλιαριτς τόνισε ότι τα αποθέματα φθίνουν δραματικά. «Εδώ και έξι εβδομάδες δεν μπήκε τίποτα και επομένως, σε δύο εβδομάδες θα έχουμε εξαντλήσει όλα τα απαραίτητα υλικά για να λειτουργήσει το νοσοκομείο», πρόσθεσε.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ανέφερε ότι οι προμήθειες αντιβιοτικών και αίματος για μεταγγίσεις μειώνονται συνεχώς. Από τα 36 νοσοκομεία στην περιοχή, μόνο 22 είναι λειτουργικά υπό αυτές τις συνθήκες σύμφωνα με τον Δρ Ρικ Πίπερκορν που μίλησε μέσω βιντεοδιάσκεψης από την Ιερουσαλήμ.
Aνησυχίες σχετικά με την Ασφάλεια
Η πρόεδρος του Ερυθρού Σταυρού εξέφρασε επίσης ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των ανθρωπιστικών αποστολών. «Οι μετακινήσεις είναι πολύ επικίνδυνες για τον πληθυσμό αλλά και για εμάς», δήλωσε χαρακτηριστικά. Τον Μάρτιο βρέθηκαν πτώματα 15 διασωστών – συμπεριλαμβανομένων οκτώ μελών της παλαιστινιακής Ερυθράς Ημισελήνου – θαμμένα σε έναν ομαδικό τάφο στη νότια Γάζα. Ο ΟΗΕ καθώς και η Ερυθρά Ημισέληνος κατηγόρησαν το Ισραήλ για τους θανάτους αυτούς ενώ ο ισραηλινός στρατός ανέφερε πως οι στρατιώτες αισθάνθηκαν απειλή λόγω παρουσίας μαχητών της Χαμάς στην περιοχή.
Η Σπόλιαριτς κάλεσε άμεσα να υπάρξει κατάπαυση πυρός ώστε να απελευθερωθούν οι όμηροι που κρατούνται από τη Χαμάς και να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές ανθρωπιστικές ανάγκες στην περιοχή.
