Η Ελλάδα ως Κέντρο Καινοτομίας και Παραγωγής
Ο Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η Ελλάδα μπορεί να αποτελεί χώρα παραγωγής και χώρα καινοτομίας». Υπογράμμισε πως η χώρα μας έχει συμβάλει σημαντικά στην προώθηση της καινοτομίας στην Ευρώπη, μεταμορφώνοντας τον χαρακτήρα της σε έναν ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις.
Ο υπουργός Υγείας αναφέρθηκε στα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει καταστήσει την Ελλάδα ένα κέντρο καινοτομίας. Έκανε ειδική μνεία στο αναπτυξιακό clawback που εισήχθη κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υπουργός Ανάπτυξης. Το εργαλείο αυτό χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο ως «το πιο επιτυχημένο αναπτυξιακό εργαλείο στον τομέα των φαρμακευτικών επενδύσεων».
Σύμφωνα με τον Γεωργιάδη, το συγκεκριμένο clawback έχει κινητοποιήσει επενδύσεις άνω των 1,6 δισ. ευρώ με σημαντικό πολλαπλασιαστικό όφελος για την οικονομία. Αναφέρθηκε επίσης στις παραγωγικές μονάδες που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα μας οι οποίες θα ενισχύσουν την παραγωγή φαρμάκων αλλά και τις κλινικές μελέτες στα επόμενα χρόνια.
“Ενώ στον αριθμό των κλινικών μελετών είμαστε περίπου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σε επίπεδο δαπάνης είμαστε χαμηλά,” δήλωσε ο υπουργός εκφράζοντας αισιοδοξία ότι οι πρόσφατες παρεμβάσεις θα οδηγήσουν σε θετικές εξελίξεις στους τομείς αυτούς μέσα στους επόμενους μήνες.
Ο υπουργός τόνισε επίσης τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα ψηφιακά στον τομέα της Υγείας. Αναφέρθηκε στο MyHealth app – τον εθνικό ηλεκτρονικό φάκελο υγείας – καθώς και στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης όπου η συμμετοχή αγγίζει το 99%. Αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι η χώρα προηγείται ψηφιακά σε σχέση με άλλες χώρες στην υγειονομική περίθαλψη.
“Η Ελλάδα θα διαθέτει από τα πιο εξελιγμένα ψηφιακά συστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη,” δήλωσε ο υπουργός προσδιορίζοντας τη στρατηγική κατεύθυνση του κράτους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Από την άλλη πλευρά, ο Ανδρέας Σταυρόπουλος από τους Threshold Ventures ανέφερε τις απαραίτητες ενέργειες ώστε μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης να καταστεί η Ελλάδα πόλος έλξης για επιστήμονες καθώς και νέες επιχειρήσεις. Επισήμανε πως τα προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου παράγουν δεδομένα που θεωρούνται “ο μαύρος χρυσός” για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Όπως είπε ο Σταυρόπουλος, έχουμε χάσει μέχρι τώρα πολλές ευκαιρίες ψηφιοποίησης στον τομέα της Υγείας αλλά αυτό μπορεί να αποδειχθεί θετικό καθώς γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια αξιοποίησης σύγχρονων τεχνολογιών για τη συλλογή δεδομένων υγείας.
“Πρέπει να πιστέψουμε ως έθνος ότι μπορούμε να διακριθούμε διεθνώς,” τόνισε υπογραμμίζοντας τη σημασία ενός ισχυρού οικοσυστήματος γύρω από αυτές τις πρωτοβουλίες.
Ο Σίμος Συμεωνίδης από τους Kos Biotechnology Partners επισήμανε πως υπάρχει δυναμική ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο καινοτόμων λύσεων ενώ ο Μιχάλης Αργυρού ανέφερε τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες στήριξης προς τους επιχειρηματίες του χώρου αυτής.
Έκανε λόγο για αύξηση στις εξαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας οι οποίες πλέον ξεπερνούν το 1% του ΑΕΠ λόγω των φορολογικών κινήτρων που δίνονται στις επιχειρήσεις.»
