Η Επανένωση του Νησιού: Κεντρικό Θέμα στον ΟΗΕ
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε ότι η μόνη βιώσιμη λύση για το Κυπριακό είναι η επανένωση του νησιού. Οι δηλώσεις αυτές έγιναν μετά την ολοκλήρωση της άτυπης πενταμερούς συνάντησης στη Γενεύη. «Με τις συντονισμένες ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ελληνικής κυβέρνησης, ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ έχει αναδείξει την επανέναρξη των άτυπων διαλόγων σχετικά με το Κυπριακό ως κύρια προτεραιότητα», ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών.
Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν σε ζητήματα που αφορούν τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης μεταξύ των πλευρών, όπως η αποναρκοθέτηση, η προστασία του περιβάλλοντος και η αποκατάσταση νεκροταφείων.
Ακόμα σημείωσε ότι αποφασίστηκε να διοριστεί ειδικός απεσταλμένος για να καθοδηγήσει τα επόμενα βήματα των συνομιλιών εκ μέρους του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ.
Το Κυπριακό στην Ατζέντα του ΟΗΕ
«Το γεγονός ότι το Κυπριακό βρίσκεται τώρα στην κορυφή της ατζέντας του ΟΗΕ είναι εξαιρετικά σημαντικό», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ανέφερε επίσης ότι θα υπάρξει συνέχεια στις άτυπες συναντήσεις τόσο σε διμερή βάση όσο και στο πλαίσιο των πενταμερών συζητήσεων. Μάλιστα, ανακοίνωσε πως στο τέλος Ιουλίου προγραμματίζεται νέα πενταμερής συνεδρίαση.
«Κατανοούμε ότι παρά τις διαφορές στη θέση της Τουρκοκυπριακής πλευράς σε σχέση με τα ψηφίσματα που έχει θέσει το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, είναι κρίσιμο να συνεχιστεί ο διάλογος για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης», κατέληξε ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών υπογραμμίζοντας πως «η μοναδική λύση παραμένει η επανένωση».

“Μετά από συντονισμένες προσπάθειες…” – Υπουργείο Εξωτερικών (@GreeceMFA)
