Σε τροχιά εσωκομματικής αναταραχής εισέρχεται η «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», μετά τις αποχωρήσεις στελεχών και τις δημόσιες αποστάσεις. Η Μαρία Καρυστιανού, επικεφαλής του κόμματος, αντέδρασε κάνοντας λόγο για συντονισμένη επίθεση εναντίον του κινήματος, χωρίς να κατονομάζει πρόσωπα. Μέσω μιας μακροσκελούς ανάρτησής της, υποστήριξε ότι το κόμμα δέχεται έναν ολοένα και εντονότερο «πόλεμο» από ένα «βολεμένο και διεφθαρμένο σύστημα», ακριβώς επειδή καταφέρνει να εκφράσει τους πολίτες και να αμφισβητήσει τις παγιωμένες πολιτικές ισορροπίες.
«Ακόμη και σε αυτόν τον σύντομο χρόνο, ο πόλεμος κλιμακώνεται πανταχόθεν και βέβαια η λάσπη και η συκοφαντία συνεχίζονται ακατάπαυστα και εντατικά. Αυτό μας χαροποιεί. Διότι σημαίνει ότι τα πάμε πολύ καλά», σημείωσε χαρακτηριστικά.
► Μετά τον Κοκοτσάκη, ακόμη δύο αποχωρήσεις από το κόμμα Καρυστιανού
Η παρέμβαση της κ. Καρυστιανού έρχεται λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του πτεράρχου ε.α. Αθανάσιου Παπανικολάου, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν έχει πλέον «καμία σχέση» με το κόμμα, ενώ άσκησε κριτική για τον τρόπο λειτουργίας του, υποστηρίζοντας ότι αντί για ένα ανοιχτό κοινωνικό κίνημα εξελίχθηκε σε μια «περίκλειστη παρέα». Την ίδια στιγμή, αιχμηρή παρέμβαση έκανε και ο Δημήτρης Σαββίδης, γνωστός από τη δραστηριότητά του στο TikTok, ο οποίος κατηγόρησε το κόμμα για πολιτική αδράνεια και έλλειψη ουσιαστικής αντιπολιτευτικής παρουσίας απέναντι στα κυβερνητικά πεπραγμένα.
«Προσπαθούν να σπείρουν τη διχόνοια»
Η Μαρία Καρυστιανού, πάντως, απορρίπτει συνολικά την κριτική και αποδίδει τις επιθέσεις σε προσπάθεια υπονόμευσης και διάσπασης του εγχειρήματος. «Προσπαθούν να μας (δια)σπάσουν. Να σπείρουν τη διχόνοια. Ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή: διαίρει και βασίλευε», αναφέρει, υποστηρίζοντας ότι όσοι ενοχλούνται από την παρουσία του κινήματος επιστρατεύουν «όλα τα μέσα και όλους τους πρόθυμους». Παρά το κλίμα εσωστρέφειας που διαμορφώνεται, η επικεφαλής της «Ελπίδας για τη Δημοκρατία» εμφανίζεται αποφασισμένη να συνεχίσει, στέλνοντας μήνυμα συσπείρωσης προς τα στελέχη και τους υποστηρικτές της. «Δεν πτοούμαστε, δεν παραιτούμαστε, δεν καμπτόμαστε. Πολεμάμε και αγωνιζόμαστε μέχρι τέλους», τονίζει, επιμένοντας ότι το κίνημα θα συνεχίσει την πορεία του «για μια Ελλάδα πραγματικά ελεύθερη από διαπλοκή, σήψη, φτωχοποίηση και εκμετάλλευση».
Οι τελευταίες αποχωρήσεις και οι δημόσιες διαφοροποιήσεις, πάντως, δημιουργούν νέα δεδομένα για το νεοσύστατο πολιτικό εγχείρημα, το οποίο καλείται να διαχειριστεί τις πρώτες σοβαρές εσωτερικές τριβές μόλις έναν μήνα μετά την ίδρυσή του.
