«Ισραήλ: Νέα στρατηγική για την εθελούσια αποχώρηση Παλαιστινίων από τη Γάζα – Οι αποκαλύψεις του υπουργείου»

Συγκρότηση Διοίκησης για την Εθελούσια Αναχώρηση από τη Γάζα

Το υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ ανακοίνωσε σήμερα τη δημιουργία μιας ειδικής διοίκησης που θα έχει ως καθήκον να επιτρέπει στους Παλαιστίνιους να εγκαταλείπουν “εθελοντικά” τη Λωρίδα της Γάζας. Αυτή η απόφαση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από ισραηλινές μη κυβερνητικές οργανώσεις που αντιτίθενται στον εποικισμό παλαιστινιακών εδαφών. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργείου, το υπουργικό συμβούλιο ασφαλείας ενέκρινε το σχέδιο για μια διοίκηση υπεύθυνη για την “εθελούσια αναχώρηση των κατοίκων της Γάζας προς τρίτες χώρες”.

Η νέα αυτή διοίκηση μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του υπουργείου Άμυνας και θα συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς προκειμένου να διασφαλίσει μια ασφαλή διέλευση των κατοίκων της Γάζας προς αυτές τις χώρες, αν και δεν έχουν αναφερθεί συγκεκριμένα ονόματα χωρών.

Ο Υπουργός Άμυνας Ισραέλ Κατς σημείωσε ότι αυτή η πρόταση σχετίζεται με τις δηλώσεις του Αμερικανού προεδρικού υποψηφίου Τραμπ, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία του για εθελούσιες αναχωρήσεις Παλαιστινίων από τη Λωρίδα της Γάζας. Η ισραηλινή ΜΚΟ “Η Ειρήνη Τώρα” καταδίκασε σε ανακοίνωσή της αυτή τη νέα δομή, χαρακτηρίζοντας την ως αρμόδια για τον εκτοπισμό των Παλαιστινίων και κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι έχει χάσει κάθε αίσθηση κατεύθυνσης και λογικής.

Η συγκρότηση αυτής της διοικητικής δομής είχε ήδη αναφερθεί προηγουμένως από τον Ισραηλινό Υπουργό Οικονομικών Μπεζαλέλ Σμότριτς. Όπως δήλωσε στις 9 Μαρτίου, το σχέδιο αυτό εξελίσσεται σε συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες και απαιτεί τον προσδιορισμό των χωρών υποδοχής.

Την Τρίτη, ο ισραηλινος στρατός επανέναψε τις ευρείας κλίμακας στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λωρίδα της Γάζας παραβιάζοντας έτσι την εκεχειρία που είχε τεθεί σε εφαρμογή στις 19 Ιανουαρίου στον θύλακα αυτό που υπήρξε θύμα ενός πολέμου μετά τη φονική επίθεση της Χαμάς κατά του Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου 2023.