Δηλώσεις Νίκης Κεραμέως για την Αύξηση του Κατώτατου Μισθού
Η Υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου με στόχο να διευκρινίσει τις λεπτομέρειες της πρόσφατης ανακοίνωσης σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου.Υπογράμμισε ότι αυτή η κίνηση αποτελεί κυβερνητική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών. Σύμφωνα με την υπουργό, περίπου 1,6 εκατομμύρια πολίτες θα ωφεληθούν άμεσα από αυτήν την αύξηση.
Η κ. Κεραμέως παρουσίασε μια συνολική εικόνα της αγοράς εργασίας και αναφέρθηκε σε βασικές δράσεις του υπουργείου που στοχεύουν στην περαιτέρω ενίσχυση της απασχόλησης. «Εστιάζουμε σε πληθυσμιακές ομάδες όπου υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας τις γυναίκες, τους νέους και τα άτομα με αναπηρία ως κύριες ομάδες στόχου.
Ένας από τους βασικούς τομείς προτεραιότητας είναι η κατάρτιση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στους τομείς των πράσινων και ψηφιακών τεχνολογιών. Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης έχει ήδη ολοκληρώσει προγράμματα κατάρτισης που έχουν επωφελήσει πάνω από 420.000 άτομα.
Ένα άλλο σημαντικό πρόγραμμα αφορά τη στήριξη των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω που δυσκολεύονται να βρουν εργασία λόγω της ηλικίας τους. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει επιδοτήσεις για θέσεις εργασίας σε δημόσιους φορείς ή οργανισμούς δημοσίου δικαίου.
Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην επαγγελματική εκπαίδευση μέσω σχολών μαθητείας στις δημόσιες υπηρεσίες απασχόλησης όπου οι συμμετέχοντες αποκτούν πρακτική εμπειρία ενώ παρακολουθούν θεωρητικά μαθήματα.
Η αξιολόγηση των αναγκών της αγοράς εργασίας είναι επίσης κρίσιμη για τη χάραξη στρατηγικών πολιτικής στον τομέα αυτόν. Με τη βοήθεια ειδικών επιτροπών εξετάζονται οι πραγματικές ανάγκες ώστε να διαμορφώνονται ανάλογα τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Σημαντική είναι επίσης η διοργάνωση Ημερών Καριέρας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπου χιλιάδες πολίτες έχουν βρει δουλειά μέσω αυτών των εκδηλώσεων σύνδεσης επιχειρήσεων με υποψήφιους εργαζόμενους.
“Ο κατώτατος μισθός ξεκίνησε στα 650 ευρώ το 2019”, δήλωσε η κ. Κεραμέως προσθέτοντας ότι σήμερα ανέρχεται στα 830 ευρώ και θα φτάσει τα 880 ευρώ στο εγγύς μέλλον. Ο στόχος είναι να αγγίξει τα 950 ευρώ σύντομα.»
“Η διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού γίνεται μετά από εισήγηση κοινωνικών εταίρων”, τόνισε τονίζοντας ότι ο μέσος μισθός έχει αυξήσει παράλληλα κατά σχεδόν 28% στα χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
“Σήμερα έχουμε έναν κατώτατο μισθό ύψους 830 ευρώ μηνιαίως”, συνέχισε η υπουργός τονίζοντας πως όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν αύξηση στους μισθούς τους λόγω αυτής της πρωτοβουλίας καθώς επίσης όσοι λαμβάνουν επιδόματα που σχετίζονται με τον κατώτατο μισθό όπως μητρότητας ή γάμου.”
