«Κεραμέως: Η Ελλάδα Ξεπέρασε τη Σουηδία και τη Φινλανδία σε Χαμηλή Ανεργία!»

Σημαντική Μείωση της Ανεργίας στην Ελλάδα

Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε στη θετική εξέλιξη της μείωσης της ανεργίας κατά τη διάρκεια συνέντευξής της στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm την Τετάρτη 19 Μαρτίου. Όπως δήλωσε: «Η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει τη χαμηλότερη ανεργία της τελευταίας 17ετίας. Είμαστε στο 8,7%. Η Ελλάδα πλέον έχει χαμηλότερη ανεργία από τη Σουηδία, από τη Φινλανδία».

Όταν ερωτήθηκε για τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από την αντιπολίτευση σχετικά με την άμεση παραπομπή του κ. Τριαντόπουλου στο Δικαστικό Συμβούλιο χωρίς προηγούμενη προανακριτική διαδικασία, η κα Κεραμέως απάντησε ότι «Δεν υπάρχει οποιαδήποτε ανακριτική πράξη που να μπορεί να διενεργήσει η Επιτροπή της Βουλής και όχι το Δικαστικό Συμβούλιο». Υπογράμμισε ωστόσο ότι «βρισκόμαστε σε μία εξαιρετικά τοξική περίοδο στον δημόσιο διάλογο» και πρόσθεσε: «Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί στην προανακριτική; Να μου ασκηθεί δίωξη για υπόνοια… Πάμε κατευθείαν. Ασκήστε μου δίωξη να πάω να εκδικαστώ από το φυσικό δικαστή».

Η υπουργός εξέφρασε επίσης την απορία της για τις θέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης λέγοντας ότι «αυτό ζητούσαν πριν από λίγο καιρό». Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που πολιτικός δηλώνει δημόσια πως επιθυμεί άμεσο δικαστήριο από τον φυσικό δικαστή.

Aύξηση του Κατώτατου Μισθού

Σχετικά με την επικείμενη αύξηση του κατώτατου μισθού, η κα Κεραμέως ανέφερε ότι θα συζητηθεί στο επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο και θα εφαρμοστεί από 1 Απριλίου. Θύμισε πως ο σημερινός κατώτατος μισθός ανέρχεται στα 830 ευρώ, ενώ ήταν μόλις 650 ευρώ όταν ανέλαβε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το 2019—μια αύξηση δηλαδή κατά 28%. Ο Πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί για νέο ύψος των 950 ευρώ μέχρι το 2027», προσθέτοντας ότι αυτή η αύξηση επηρεάζει τα επιδόματα καθώς και τον μέσο μισθό πλήρους απασχόλησης που φτάνει σήμερα τα 1.478 ευρώ.

Μείωση Ασφαλιστικών Εισφορών

Αναφορικά με τις ασφαλιστικές εισφορές, σημείωσε πως έχουν μειωθεί κατά πέντεμισι ποσοστιαίες μονάδες και θα υπάρξει περαιτέρω μείωση μιας άλλης μισής μονάδας μέχρι το έτος 2027. Για τις εισφορές υπερεργασίας ή νυχτερινών ωρών δήλωσε πως ο υπολογισμός τους θα γίνεται βάσει του ωρομίσθιου ενός εργαζόμενου σε οκτάωρη εργασία: «Έτσι οι εργαζόμενοι στο τέλος του μήνα θα πληρώνουν λιγότερα», είπε χαρακτηριστικά.

Eκδήλωση Rebrain Greece στο Λονδίνο

Τέλος, ανακοίνωσε μια επικείμενη εκδήλωση στο Λονδίνο στις 29 Μαρτίου στα πλαίσια του Rebrain Greece για τον επαναπατρισμό Ελλήνων που έχουν μεταναστεύσει κυρίως λόγω οικονομικών δυσκολιών τα προηγούμενα χρόνια: «Προσπαθούμε ως Υπουργείο Εργασίας να διευκολύνουμε αυτούς τους ανθρώπους», τόνισε.Το Υπουργείο δημιουργεί μια σύνδεση μεταξύ των Ελληνικών επιχειρήσεων στην πατρίδα μας που αναζητούν προσωπικό κι εκείνων που ζουν στο εξωτερικό.» Στην εκδήλωση συμμετέχουν πάνω από είκοσι μεγάλες ελληνικές εταιρείες οι οποίες προσφέρουν θέσεις εργασίας μέσω επιτόπιων συνεντεύξεων.