Επένδυση στην Προστασία του Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη
«Το ένα τρίτο των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και το 40% του Ταμείου Ανάκαμψης είναι αφιερωμένα στην προσπάθεια για καλύτερο περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη. Για πρώτη φορά η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της τόσο μεγάλα κονδύλια για την προστασία του περιβάλλοντος. Και καθώς οι προθεσμίες είναι πιεστικές, πρέπει όλοι μας να κάνουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε για την απορρόφηση και την καλύτερη αξιοποίηση των πόρων». Αυτά τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο forum του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων με τίτλο «Διάλογος για την Ανθεκτικότητα: Ενεργή στήριξη των ελληνικών πόλεων για τον μετριασμό και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι η εξασφάλιση ανθεκτικότητας και βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί περισσότερα από τις ενέργειες που γίνονται σε υπουργειακό επίπεδο.Συχνά,οι τοπικές ή περιφερειακές δράσεις αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές,επομένως η συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κρίσιμη.
Πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης
Αναφερόμενος στις ενέργειες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση σχετικά με τις βιώσιμες πόλεις, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε:
- Την ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό το 2019 σχετικά με τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό μοντέλο χωρίς άνθρακα, όχι μόνο λόγω περιβαλλοντικών αλλά επίσης οικονομικών παραγόντων.
- Τη βελτίωση της συμμετοχής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα.
- Την προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
- Τα σχέδια ενεργειακής εξοικονόμησης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.
- Tις ηλεκτρικές συνδέσεις στα νησιά που υποστηρίζουν σημαντικά τον τουρισμό.
- Tη συνολική διαχείριση αποβλήτων μέσω σύγχρονων εγκαταστάσεων επεξεργασίας τους.
- Tον περιορισμό αυθαίρετης δόμησης.
- Tο εθνικό πρόγραμμα αναδασώσεων.
- Tη βελτίωση πολιτικής προστασίας – εστιάζοντας στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών όπως το 112.
- Tην αύξηση των διαθέσιμων πόρων στον προϋπολογισμό για φυσικές καταστροφές από 300 εκατομμύρια ευρώ σε 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. li >
I ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πάρκο Τρίτση, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως μια αδικημένη πρωτοβουλία της Πολιτείας. Με προσωπική παρέμβαση του κ. Χατζηδάκη κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, μεταφέρθηκε η ευθύνη λειτουργίας από το υπουργείο στην Περιφέρεια: «Είναι μια απόφαση για την οποία δεν έχω μετανιώσει», δήλωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «δουλειά της κυβέρνησης δεν είναι να συντηρεί πάρκα»).
Kλείνοντας, ο αντιπρόεδρος εξέφρασε τα συγχαρητήριά του στους εθελοντές που συμβάλλουν στις δράσεις των Δήμων καθώς κι στους ίδιους τους Δήμους αλλά κι στο δίκτυο συνεργασιών τους: «Να μας θεωρείτε συμμάχους στην προσπάθειά σας», κατέληξε επιβεβαιώνοντας τη συλλογική ευθύνη όλων μας προς τον πλανήτη μας καθώς επίσης προς τις επόμενες γενιές.»
