Διαμάχη ΗΠΑ και Πολωνίας για το Starlink
Μία πρόσφατη δήλωση του Έλον Μασκ προκάλεσε ένταση ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Πολωνία,καθώς ανέφερε ότι η πρώτη γραμμή άμυνας στην Ουκρανία θα μπορούσε να καταρρεύσει αν αποφάσιζε να απενεργοποιήσει το δορυφορικό ίντερνετ Starlink,που υποστηρίζει τους Ουκρανούς. Στην αντιπαράθεση παρενέβη ο υπουργός Εξωτερικών της Πολωνίας, Ράντοσλαβ Σικόρσκι, ο οποίος εξέφρασε μία έμμεση προειδοποίηση ότι η χώρα του θα αναζητήσει εναλλακτικούς παρόχους αν η SpaceX αποδειχθεί αναξιόπιστη.
«Τα Starlinks για την Ουκρανία χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Ψηφιοποίησης της Πολωνίας με κόστος περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ανεξαρτήτως των ηθικών διαστάσεων της απειλής προς τον θύμα της επιθετικότητας, αν η SpaceX αποδειχθεί μη αξιόπιστος πάροχος θα πρέπει να στραφούμε σε άλλους προμηθευτές», δήλωσε ο Σικόρσκι μέσω ανάρτησης στο Χ.
Starlinks for Ukraine are paid for by the Polish Digitization Ministry at the cost of about $50 million per year. The ethics of threatening the victim of aggression apart, if SpaceX proves to be an unreliable provider we will be forced to look for other suppliers.
Η αντίδραση του Έλον Μασκ δεν άργησε να έρθει. Σε νέα του δημοσίευση απάντησε στον πολωνό υπουργό: «Μην μιλάς ανθρωπάκι. Πληρώνεις ένα μικρό μέρος του κόστους. Και δεν υπάρχει υποκατάστατο για το Starlink».
Be quiet,small man.You pay a tiny fraction of the cost.And there is no substitute for Starlink.
Από την πλευρά του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, ο Μάρκο Ρούμπιο επίσης σχολίασε την κατάσταση μέσω Twitter: «Βγάζεις πράγματα από το μυαλό σου. Κανένας δεν έχει απειλήσει να αποκόψει την Ουκρανία από το Starlink». Συνέχισε λέγοντας: «Πες ευχαριστώ γιατί χωρίς το Starlink η Ουκρανία θα είχε χάσει αυτό τον πόλεμο πολύ νωρίτερα και οι Ρώσοι θα ήταν ήδη στα σύνορα με την Πολωνία».
Just making things up.No one has made any threats about cutting Ukraine off from Starlink And say thank you as without Starlink Ukraine would have lost this war long ago and Russians would be on the border with poland right now.
Tελικά, ο Έλον Μασκ επανήλθε με μία διευκρινιστική δήλωση όπου τόνισε ότι δεν έχει καμία πρόθεση να κλείσει τη σύνδεση του Starlink στην Ουκρανία: «Για να είμαι εξαιρετικά σαφής, παρά τις διαφωνίες μου σχετικά με τις πολιτικές της χώρας αυτής, ποτέ δεν πρόκειται να απενεργοποιήσουμε τα τερματικά μας εκεί. Χωρίς τη στήριξη του Starlink οι ουκρανικές δυνάμεις θα είχαν καταρρεύσει καθώς οι Ρώσοι μπορούν εύκολα να μπλοκάρουν άλλες μορφές επικοινωνίας! Δεν σκοπεύουμε ποτέ να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα ως διαπραγματευτικό εργαλείο» είπε χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας.
