Αμερικανοί Αστροναύτες Ξεκίνησαν το Ταξίδι Επιστροφής τους από τον ISS
Οι αστροναύτες Μπάρι Γουίλμορ και Σουνίτα Γουίλιαμς επιτέλους ξεκίνησαν την πολυαναμενόμενη επιστροφή τους από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) νωρίς το πρωί της Τρίτης, έπειτα από εννέα μήνες παραμονής στο διάστημα που δεν ήταν προγραμματισμένη. Η NASA και η SpaceX έχουν υπογράψει συμβόλαιο ύψους 843 εκατομμυρίων δολαρίων για την αποστολή του ISS στον ωκεανό.
Οι δύο αστροναύτες βρίσκονται στην κάψουλα Crew Dragon της SpaceX,γνωστή ως «Freedom»,η οποία αναμένεται να εισέλθει στην ατμόσφαιρα της Γης το απόγευμα της Τρίτης και να προσθαλασσωθεί στη Φλόριντα περίπου στις 5:57 μ.μ. (00:00 ώρα Ελλάδας).
Αρχικά, ο Γουίλμορ και η Γουίλιαμς είχαν προγραμματιστεί να παραμείνουν στον ISS για μόλις δέκα ημέρες το περασμένο καλοκαίρι, όμως οι συνθήκες ανάγκασαν την παραμονή τους να επεκταθεί σε εννέα μήνες μέχρι να μπορέσουν τελικά να επιστρέψουν. Μαζί τους ταξιδεύει ο επίσης Αμερικανός Νικ Χέιγκ καθώς και ο Ρώσος κοσμοναύτης Αλεξάντρ Γκορμπούνοφ.
Δείτε LIVE:
Η περιπέτειά τους άρχισε τον Ιούνιο του 2023 όταν η κάψουλα Starliner της Boeing παρουσίασε σοβαρά προβλήματα μηχανικής φύσης, με αποτέλεσμα τη NASA να αποφασίσει την επιστροφή του σκάφους στη Γη χωρίς επιβάτες. Αυτό το γεγονός αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα για τις φιλοδοξίες της Boeing στον τομέα των εμπορικών διαστημικών πτήσεων, αφήνοντας τη SpaceX ως μοναδική επιλογή διάσωσης των αστροναυτών.
Ο Μπάρι Γουίλμορ και η Σουνίτα Γουΐλιαμς αναγκάστηκαν να περιμένουν μέχρι την άφιξη της αποστολής Crew 10 στο ISS πριν μπορέσουν τελικά να αντικατασταθούν με νέους αστροναύτες.
Ο Έλον Μασκ δήλωσε ότι τα σχέδια για πρόωρη επιστροφή των δύο αστρανάυτων ακυρώθηκαν λόγω πολιτικών πιέσεων από τον πρώην πρόεδρο Τζο Μπάιντεν. Ωστόσο, κυβερνητικοί αξιωματούχοι διέψευσαν αυτές τις κατηγορίες κατηγορηματικά, απορρίπτοντας οποιαδήποτε υπόθεση ότι οι δυο αστροφυσικοί παρέμεναν στο διάστημα λόγω πολιτικών λόγων.
Λόγω αυτών των καθυστερήσεων, οι δύο θα έχουν συμπληρώσει περίπου 285 ημέρες σε τροχιά κατά τη διάρκεια αυτής της αποστολής — κατατάσσοντάς τους στην έκτη θέση μεταξύ των αμερικανών αστροφυσικών με τις μεγαλύτερες ατομικές αποστολές στο διάστημα. Πρώτη είναι η Peggy Whitson με 289 ημέρες ενώ το παγκόσμιο ρεκόρ ανήκει στον Frank Rubio με 371 ημέρες μετά τη δική του περιπέτεια το 2022 όταν μια διαρροή στην κάψουλα Soyuz τον κράτησε εγκλωβισμένο στον ISS για πάνω από έναν χρόνο.
