«Νέο Ν/Σ για τα τρένα: Γεωεντοπισμός σε τρεις μήνες – Η παρουσίαση στις 28 Απριλίου»

Ενημέρωση για το Νομοσχέδιο Σιδηροδρόμων

Στις 28 Απριλίου, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, θα παρουσιαστεί το νέο νομοσχέδιο που αφορά τα τρένα, όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας. «Αδιάκοπα κάθε μέρα εργάζομαι για ασφαλή τρένα και ασφαλή σιδηρόδρομο. Το νέο νομοσχέδιο που φέρνουμε στις 28 του μηνός έρχεται να αναβαθμίζει την ασφάλεια», ανέφερε σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1.

Ο Κυρανάκης εξήγησε ότι το νομοσχέδιο θα στηριχθεί σε δύο βασικούς πυλώνες: «Ο ένας είναι το προσωπικό, σχετικά με το οποίο θα πρέπει να γίνει αυστηροποίηση αρκετών μέτρων». Επιπλέον ανέφερε ότι ορισμένες πρακτικές πρέπει να θεωρούνται παρελθόν και πρόσθεσε πως «θα υπάρξουν ποινές όταν γίνονται λάθη». Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα υποστηρίξουν τους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή.

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν τον γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Θα είναι υποχρεωτικό κάθε τρένο να διαθέτει πομπό ώστε να παρακολουθείται η θέση του ανά πάσα στιγμή. Αυτή η διαδικασία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή εντός τριών μηνών.

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις μέχρι τώρα εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, δήλωσε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου αλλά επεσήμανε πως «η κατάσταση στον σιδηρόδρομο δεν μπορεί να είναι άσπρο – μαύρο». Ανάγνωσε επίσης την αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης υπήρξε μια παραίτηση από πλευράς του σιδηροδρόμου.

Περαιτέρω σημείωσε πως έχει ξεκινήσει διαδικασία επαναξιολόγησης των υπαλλήλων: «Πρέπει να αλλάξει αυτή η χαλαρότητα για κάποιους, αυτό πρέπει να τελειώσει».

Λεωφορειολωρίδες

“Όλοι πρέπει να σεβόμαστε το λεωφορείο. Δεν γίνεται να μπλοκάρεται η λωρίδα από μη λεωφορεία.” Δήλωσε επίσης ότι “όπου και αν ταξιδεύουμε στην Ευρώπη, δεν ισχύει ότι μπορεί οποιοδήποτε όχημα να εισέρχεται.” Για την καταπολέμηση αυτής της κατάστασης σχεδιάζεται εγκατάσταση καμερών στα λεωφορεία προκειμένου οι παραβάτες να εντοπίζονται εύκολα.

“Είμαι υπέρ του διαλόγου,” είπε κλείνοντας τονίζοντας πως “προτεραιότητά μας είναι τα τρένα και ο σιδηρόδρομος”. Αν και όλα τα ζητήματα έχουν σημασία, απαιτείται μια σαφής προτεραιοποίηση στο θέμα των λεωφορειολωρίδων καθώς και στις ανησυχίες που εκφράζει ο ΣΑΤΑ.