Αύξηση τιμών στα αμνοερίφια για το Πάσχα
Οι καταναλωτές που σκοπεύουν να γιορτάσουν φέτος το Πάσχα με τον παραδοσιακό οβελία θα χρειαστεί να προετοιμαστούν οικονομικά, καθώς οι τιμές των αμνοεριφίων αναμένεται να αυξηθούν κατά 20% σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Αυτή η εκτίμηση προήλθε από κρεοπώλες και κτηνοτρόφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που διοργανώθηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ).
Στη συζήτηση επισημάνθηκαν ελλείψεις στην αγορά που μπορεί να φτάσουν τις 250.000 μονάδες αμνοεριφίων, ενώ οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ανησυχία για τις ελληνοποιήσεις που ενδέχεται να ξεπεράσουν κάθε προηγούμενη χρονιά. Υπογράμμισαν την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων στα σημεία εισόδου της χώρας και τόνισαν τη μεγάλη διακύμανση στις τιμές του οβελία και άλλων πασχαλινών προϊόντων.
Οι κτηνοτρόφοι δήλωσαν ότι δεν θα πωλούν φέτος τα αμνοερίφια κάτω από 9 ευρώ/κιλό, ενώ οι κρεοπώλες ανακοίνωσαν ότι θα δέχονται παραγγελίες μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη (15/4), δεσμευόμενοι ότι η τελική τιμή δεν θα περιλαμβάνει κάποιο κέρδος από μέρους τους. «Η ποιότητα σχετίζεται άμεσα με την τιμή», ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΕΘ Κυριάκος Μερελής, καλώντας τις αρχές να εντείνουν τους ελέγχους στην αγορά πριν από το Πάσχα.
Η τρέχουσα τιμή του οβελία είναι περίπου 17 ευρώ/κιλό. Ο Σάββας Κεσίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών και αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, δήλωσε: «Αν αγοράσουμε ένα αμνοερίφιo προς 11 ευρώ/κιλό, τότε η πώλησή του στον καταναλωτή θα γίνει στην τιμή των 17 ευρώ/κιλό». Αναφέρθηκε επίσης στη μειωμένη ζήτηση στην πασχαλινή αγορά φέτος, σημειώνοντας ότι οι παραγγελίες έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με πέρυσι.
Ο Δημήτρης Μόσχος,αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας ανέφερε πως απαιτούνται περίπου 700.000 αμνοερίφια για το Πάσχα αλλά η διαθεσιμότητα αναμένεται να είναι μόλις 450.000 μονάδες λόγω ενός εκτιμούμενου ελλείματος μεταξύ 200.000-250.000 ζώων.
“Το ζωικό κεφάλαιο στη χώρα μας έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια”,πρόσθεσε ο Μόσχος και σημείωσε πως οι νέοι εγκαταλείπουν τον κλάδο λόγω έλλειψης ευκαιριών απασχόλησης.
Σχετικά με τις εξαγωγές ελληνικών αμνοεριφίων αυτή τη χρονιά είπε ότι κινούμαστε σε επίπεδα αντίστοιχα με πέρυσι και εξέφρασε ανη worries σχετικά με την εισαγωγή ξένων προϊόντων που μπορεί να βλάψουν τον εγχώριο παραγωγικό ιστό.
“Ο οβελίας γίνεται είδος πολυτελείας”,επεσήμανε ο Δημήτρης Καμπούρης της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων υπογραμμίζοντας την ανάγκη στήριξης της ελληνικής παραγωγής ώστε οι καταναλωτές να μην επιβαρύνονται υπερβολικά.
Aξιολόγηση των Τιμών
“Σε σχέση με πέρυσι”, δήλωσε ο Απόστολος Ραυτόπουλος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας “το αρνί έχει αυξηθεί περίπου κατά 20%”. Παράλληλα σημείωσε αύξηση έως και 70% στις τιμές παιχνιδιών αυτή τη χρονιά.
Έκανε έκκληση στο υπουργείο Ανάπτυξης ώστε τα μέτρα προστασίας των καταναλωτών να γίνουν πιο αποτελεσματικά απέναντι στις υπερβολικές αυξήσεις.”
Κατάσταση στο Καπάνι
Ο πρόεδρος του ΕΕΘ σχολίασε επίσης την κατάσταση στο Καπάνι λέγοντας: “Η κατάσταση εκεί έχει γίνει μη ανεκτή”. Δήλωσε πως σκοπεύουν να προβούν σε μηνυτήρια αναφορά λόγω καθυστέρησης εργασιών αποκατάστασης υποδομών που έχουν προκαλέσει σοβαρές ζημιές στους εμπόρους.”
