Ροζάκης: Αποκαλύψεις για την Κάσο – Πώς απεμπολήσαμε κυριαρχικά δικαιώματα και η ανάγκη ενημέρωσης της Τουρκίας

Σφοδρή Κριτική του Χρήστου Ροζάκη στην Κυβερνητική Στρατηγική για τα Ελληνοτουρκικά

Ο γνωστός διεθνολόγος και καθηγητής στο ΕΚΠΑ,Χρήστος Ροζάκης,εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια σχετικά με την πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά τις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας. Υπογράμμισε ότι «για κάθε ενέργεια που κάνουμε στο Αιγαίο πρέπει να παίρνουμε την άδεια της Τουρκίας». Ο κ. Ροζάκης επισήμανε πως η Τουρκία έχει αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο από αυτόν που δικαιούται θεωρητικά στη θάλασσα αυτή.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Η Ελλάδα Μετά VIII: Η Ευρώπη, η Ελλάδα και οι νέες προκλήσεις», αναφέρθηκε επίσης στην πρόσφατη ένταση κοντά στην Κάσο λόγω των τουρκικών πολεμικών πλοίων. Αναρωτήθηκε αν ήταν σωστό να ενημερώσουμε την Άγκυρα σχετικά με τις έρευνες για τη διασύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας Ελλάδας – Κύπρου, ένα σημαντικό έργο που έχει παγώσει εξαιτίας των αντιδράσεων από πλευράς Τουρκίας.

«Δεν είχαμε άλλη επιλογή», δήλωσε ο κ. Ροζάκης, τονίζοντας ότι όταν η Τουρκία έστειλε τα πολεμικά της πλοία μεταξύ Κάσου και Κρήτης, ήταν απαραίτητο να ενημερωθεί η Άγκυρα. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο ίδιος, ίσως αυτή η ενημέρωση έγινε καθυστερημένα.

Η δήλωση του #Ροζάκη επιβεβαίωσε τις ανησυχίες μου σχετικά με τον μειοδοτικό ρόλο του #Γεραπετρίτη και τεκμηρίωσε τη θέση ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δημιούργησε νέα Ίμια στην περιοχή της Κάσου.Έχουμε κουραστεί να δικαιωνόμαστε συνεχώς.

“Απεμπολήσαμε κάποιο δικαίωμα ενημερώνοντας την Άγκυρα για τις έρευνες εκεί;”, ρωτήθηκε ξανά ο καθηγητής.

“Σαφώς απεμπολήσαμε το δικαίωμα αυτό”, απάντησε χαρακτηριστικά. “Οτιδήποτε σχετίζεται με την εγκατάσταση καλωδίων ή άλλες σχετικές διαδικασίες απαιτεί τη συναίνεση τους”. Αυτό υποδηλώνει ότι οι νόμιμες δράσεις της Ελλάδας υπόκεινται πλέον στον έλεγχο της Τουρκίας και τις συνέπειές τους.